8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    youtims

Stilstaand beeld Final Cut Pro X

Ik wil graag dat aan het einde van het fragment het beeld stil blijft staan. En dat midden in het fragment het beeld stil blijft staan en daarna weer verder gaat. Hoe doe ik dit?

Vriendelijk groet Tim

Bijdrager
    JoelCoster

heel erg inzoomen op de sequence (knoppen onder de sequence) met de knife-tool 1 frame los knippen, en deze vervolgens uitrekken

Bijdrager
    youtims

Ik snap je niet echt, ( ben niet zo pro ermee)

Inactief
    Anoniem

Ik die dat als volgt:
    Zet het fragment op de timeline.
    Ze de playhead op het frame.
    Kies shift + H: je ziet dan een rood balkje wat de stillframe aangeeft.
    Verwijder de groene balkje door te slepen met de handles, je kan op dezelfde manier de still langer maken als dat nodig is door de handles van het rode balkje te verslepen.

Edit: in jouw geval moet je het groene balkje laten staan na de still. Dan speelt het fragment weer verder volgens mij. Ik heb FCP nu even niet bij de hand, dus dat moet je zelf even uitvogelen.

Inactief
    Anoniem

Al eens geprobeerd background reddering uit te schakelen?
    FCPX neemt al snel 8 GB in beslag tijdens het renderen …. in ergste geval tergend traag of klapt eruit.

Inactief
    Anoniem

Al eens geprobeerd background reddering uit te schakelen?

FCPX neemt al snel 8 GB in beslag tijdens het renderen …. in ergste geval tergend traag of klapt eruit.

Waarom zou hij background rendering uitschakelen als hij een still wil in zijn film? Dat zie ik even niet.

Bijdrager
    Qmagic

Zoals Meh1965 het al aangaf, werkt het gewoon.
    Still maken (HOLD = shift+H) / slomo / speed-up zit allemaal onder de “RETIME Editor”.

@deforces: Background renderen is juist de kracht van FCP X, waarom uitzetten??? Ik zie trouwens de link van antwoord en vraag ook niet.

Bijdrager
    Hansi2124

Helaas betekent Background renderen bij FCP X dat het pas rendeert als je het programma niet gebruikt.
    Tenzij ik een optie over het hoofd heb gezien die dit anders regelt….

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.