6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Torz

Stillere Macs.

Zijn er mensen die ervaringen hebben (positieve en negatieve) met het vervangen van coolers in G4 machines tbv. van het verminderen van geluid(DB).
    Ik bedoel ook goei merken coolers etc.Heb al aardig wat op internet geneusd,maar zoek persoonlijke ervaringen.

Bijdrager
    DEUZ

Ik heb zelf nog nooit ventilatoren vervangen van mijn Mac. Maar bij mijn PC had ik er enermax inzitten. Je kon deze met een POT meter stellen. Ik was zeer tevreden over deze ventilatoren.

Ik had ze hier besteld. http://www.tweakshop.nl/ ze zijn alleen op dit moment gesloten tot 01-04-2003.

Bijdrager
    Steves lovechild

De ombouw van (2002 MDD G4’s) met nieuwe fans kan nooit stiller worden dan de nieuwe 2003 MDD. En volgens de gebruikers van deze laatste G4’s, zijn ze weliswaar stiller, maar nog lang geen iMacs. Niet écht stil dus! Dat zal, vanwege de af te voeren hitte (van de dual processors, grafische kaart, meerdere schijven etc.) ook nooit kunnen. De professionele cabinet coolers geven gemiddeld een reductie van zo’n 30 dB, maar zijn nogal prijzig. De simpelste goede kosten zo’n 800 dollar! In (geluids)studio-omgeving uiteraard hard nodig, maar voor de gemiddelde consument een béétje duur! Heb je niet in de buurt een leuke (kleding)kast staan om e.e.a. op te bergen? Een handige jongen als jij kan natuurlijk ook zelf wat in elkaar timmeren…:D

Bijdrager
    Torz

Denk aan eenplexiglazen kast.Maar nu bezig met de Koeling van Zalman
    en die past weer niet op een radeon 8500.
    Moet daar weer een oplossing voor verzinnen.Maakt O DB geluid!!!!!

Bijdrager
    Steves lovechild

Mijn kast maakt ook geen geluid, maar de inhoud wel!:D :D
    En de Radeon 8500 fan valt, in verhouding met de rest nog wel mee…

Bijdrager
    Torz

Mijn radeon zoemt vanaf het begin. heb hem het stickertje van de fan gehaalt en teflon erin gespoten,dat hielp ook niet.De Zalman is wel de oplossing en de warmte productie is maar een fractie hoger.Overigens maken ze ook andere mooie spullen daar.
    http://www.zalman.co.kr/english/intro.htm
    Als het gelukt is dan zet ik het op deze site.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.