30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager

Stickies op bureaublad

Ik krijg het maar niet voor elkaar. dat ik, op mijn bureaublad stickies heb, die ook nog blijven staan.
    Ik wil dus, als ik naar mijn bureaublad ga, dat ze erop staan, dat ik ze zie.
    Niet dat ik eerst op het icoontje in de dock moet klikken..

Het is vast heel simpel, maar het lukt me gewoon niet!

Bijdrager
    Yggdrasil

Hey,

Voor zover ik je hiërogliefen kan lezen:

Ik denk dat die applicatie verouderd is. Bij mijn weten wordt die niet meer up-to-date gehouden door Apple. Misschien kun je het volgende eens proberen:

In Dashboard zit er ook een stickies-widget. Via een kleine hack in de Terminal kun je ervoor zorgen dat je die stickies op je bureaublad kunt kleven. Je gaat naar Dashboard en je houdt de stickies widget vast. Op hetzelfde moment druk je op de sneltoets om Dashboard te sluiten. Blijf de widget vasthouden en plots komt hij mee naar je bureaublad. Je hebt geen icoontje in je dock en als je ze wilt verwijderen houd je ‘m terug vast en druk je op de Dashboard toets. Dan log je eerst even uit en tadaaa!

<br />
    defaults write com.apple.dashboard devmode YES<br />

Voorbeeld:

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Gebruik jij nog Lion of zit je al op Mountain Lion? Hier werkt het namelijk niet.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik draai OS X 10.8

Bijdrager

Hier ook niet..
    Ik gebruik Mountain Lion.

Toch bedankt voor de moeite!

Bijdrager
    Yggdrasil

Hebben jullie uitgelogd en terug ingelogd?

Bijdrager

Ja, dat heb ik gedaan.

Bijdrager
    Yggdrasil

Dan moet het toch echt werken.

1. Houd zo’n gele stickie vast
    2. Duw op het Dashboard icoon op je toetsenbord terwijl je de stickie blijft vasthouden

3. Laat los
    4. Het staat op je bureaublad

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ja, dat heb ik nu ook gedaan, maar het blijft gewoon in het Dashboard staan.
    Het zou er vast niet mee te maken kunnen hebben dat ik “Optie+F12” moet gebruiken i.p.v. F4?

Bijdrager
    Yggdrasil

Da’s gek. Bij mij werkt het gewoon via de code in terminal.

Bijdrager
    AppleStef

Gebruik de app ‘Plaknotities’ die in je programma’s map staat.

Bijdrager
    Yggdrasil

@ Stef… Dat is nou net het probleem van de TS. Die plaknotities (Eng: Stickies) worden gesloten als de App gesloten wordt. De TS wil dat ze op haar bureaublad blijven, zonder telkens het programma open te moeten doen. En daarom dat ik haar mijn oplossing aanbied. Zo doe ik het al sinds Snow Leopard.

Bijdrager
    nj_b

Volgens Apple kan het in ML met de vernieuwde Notities app, zie “pin notes” (nog niet zelf getest, dus weet niet of het ook echt werkt)…

Bijdrager
    1984
    AppleStef op 09 augustus 2012

Gebruik de app \’Plaknotities\’ die in je programma\’s map staat.

die app niet afsluiten.

Bijdrager
    Yggdrasil

@1984.. Dat lost het probleem van de TS niet op. Zij wil immers geen app hebben waar ze constant moet op klikken. Als je dan de app sluit, verdwijnen de plaknotities!

@nj_b Dat heeft hetzelfde resultaat als de standaard plaknotities (stickies) applicatie. Van zodra je ‘Notities’ sluit, worden alle notities op het bureaublad gesloten. (Zelf getest)

Mijn oplossing heeft geen dock icoon nodig en staat vanaf het inloggen op het bureaublad.

Tip voor de TS:

Doe alle stappen die ik je heb gegeven maar zorg eerst dat dit uitstaat:

Als dat ook niet werkt, dan heb ik een heel speciale iMac…

Bijdrager
    nj_b

@ Niiiiiickk: zoals gezegd, ik had het nog niet zelf getest :sarcastic:, maar ze claimen toch echt dat het moet werken, zelfs als je de app afsluit:

Bijdrager
    Yggdrasil

Ze bedoelen met ‘close’ dat je het sluit met het rode kruisje. Als je echter [cmd+Q] gebruikt, dan worden de notities van het bureaublad gehaald.

Bijdrager
    1984
    Niiiiiickk op 09 augustus 2012

@1984.. Dat lost het probleem van de TS niet op. Zij wil immers geen app hebben waar ze constant moet op klikken. Als je dan de app sluit, verdwijnen de plaknotities!

Bijdrager
    Yggdrasil

Ja, da’s nogal wiedes.

De TS zegt dat ze niet op icoontjes wil klikken.

Niet dat ik eerst op het icoontje in de dock moet klikken..

Je kunt natuurlijk wel ervoor zorgen dat de app automatisch geopend wordt bij het inloggen maar waarom dan niet meteen het dashboard gebruiken? Daarvoor heb je geen extra ‘geheugen’ nodig. Het start in Dashboard.

Bijdrager
    1984

Het start bij programma’s

Optie : Open na inloggen

Bijdrager
    nj_b

Hmm, daar heeft de TS dan inderdaad niet veel aan :slant:…

Bijdrager
    1984

[s]Het start bij programma’s[/s]

Bijdrager

Ik doe precies wat je zegt, maar het werkt echt niet! :(

Bijdrager
    Yggdrasil

Dan weet ik echt niet wat ik nog kan zeggen. Bij mij werkt die actie al sinds OS X 10.6.

1. Code plakken in terminal en op enter tikken
    2. Uitloggen/Inloggen
    3. Widget vasthouden, slepen
    4. Toets indrukken
    5. Widget loslaten

Wat lukt er precies niet als je die stappen uitvoert?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Schrijf het dan maar op je hand, die kun je niet zomaar afsluiten.;)

@Niiiick Bij mij is het zo dat Stickies na het indrukken van de toets gewoon niet meegaat. :slant:
    Misschien werkt het alleen als je de code al had ingevoerd voor de upgrade naar ML, dus dat hij er nu niks meer mee doet, maar het wel van vorige versies heeft opgeslagen.

Bijdrager
    SunKeeper

Kun je niet beter het Dashboard (en Dock) los herstarten?

In Terminal: killall Dock

Geen idee of het helpt, maar misschien maakt het een verschil met uitloggen sinds Mountain Lion.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik heb het vanmorgen zelf nog geactiveerd in Mountain Lion (heb een clean install gedaan) dus het werkt wel zeker met mijn methode…

Ik doe het al sinds Snow Leopard met dezelfde stappen.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Vreemd allemaal. :slant: Voor mij is het geen probleem, maar voor de TS wel.

Bijdrager
    SunKeeper

@Niiiiiiiiiiiiiiiiickk: OK, dat wist ik niet.

Dan moet er toch iemand iets fout doen, want systeemversies zijn tot nu toe nog altijd hetzelfde. Data = data, mits een andere app, plugin of extensie iets blokkeert of juist wel toestaat.

Bijdrager
    Yggdrasil

Zo is het maar net.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.