27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Moderator
    Mac Daddy

Steve Jobs stop als CEO van Apple

Beste Mac Addicts,

Zojuist is het nieuws naar buiten gekomen dat Apple stop als CEO van Apple. En waarschijnlijk gaat Tim Cook het stokje overnemen.
    Wall Street Journal
    NY Times
    Gizmodo

Inactief
    Anoniem

Het zat eraan te komen. Tim Cook heeft al bewezen een prima opvolger te zijn. Het aandeel Apple zal daarentegen morgen wel een klap krijgen.

Bijdrager
    1984

In zijn afscheidsbrief, die gericht is aan de raad van bestuur van het bedrijf en de ‘Apple-gemeenschap’, schrijft Jobs: ‘Ik heb altijd gezegd: als er ooit een dag komt waarop ik niet langer kan voldoen aan mijn verplichtingen en verwachtingen als CEO van Apple, dan ben ik de eerste die het jullie laat weten. Helaas is die dag nu aangebroken.’

En Steve Jobs gaat verder als hacker

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik las het net en wilde een draadje starten.

En ja we wisten dat deze dag ooit zou komen, maar toch nog een beetje onverwachts vind ik.
    Ik ben inderdaad benieuwd wat het aandeel nu doet. Juist door die aandelen is Apple nog maar pas tot het meest waardevolle bedrijf uitgeroepen. Er hoef maar ‘dit’ te gebeuren en de beurs staat op zijn kop…

Inactief
    Anoniem

Iedereen lijkt het ergste te vrezen en doet net alsof Apple nu stopt. Ik zie het meer als een solide fundering die nu gelegd is door Steve. Apple is niet meer weg te denken uit de samenleving. Het is nu aan Tim Cook en consorten om die lijn door te zetten.

Het is overigens wel een perfect scenario. Steve achter de schermen die nog een behoorlijke vinger in de pap heeft. De aandelen kunnen op deze manier niet meer beïnvloed worden door zijn gezondheid.

Bijdrager
    MouseMighty

Vergeet niet dat sinds januari 2011 Tim Cook het roer al in handen heeft. Steve heeft zijn gezicht wel laten zijn tijden productlanceringen en de WWDC Keynote maar dat was het dan. De basis die er nu ligt met betere strategie dan vroegah (’90) zullen Apple echt niet minder maken. iOS5 staat voor de deur met iPhone 5 en wellicht iPad3. Volgend jaar nieuwe moederborden en dus nieuwe MacPro’s enz. enz.

Wat zeggen ze dan ook alweer? Ohja, De Koning is Dood, Leve de Koning of Business as usual.

Here’s to the misfits, the crazy ones… Cheers!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    diotav op 24 augustus 2011

Iedereen lijkt het ergste te vrezen en doet net alsof Apple nu stopt.

Nou dat valt wel mee zeg. Op de ICT site Webwereld waar dit topic al vaak aan bod is gekomen sinds de slechte gezondheid van Steve denkt juist het merendeel dat het allemaal wel bij het zelfde zal blijven.

Als de opvolger echter Ballmer had geheten…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Bijdrager
    eiko

Geen vieze plaatjes posten a.u.b.

Bijdrager
    Afroman

Ja euh so be it. Hij heeft goed werk verricht en nu wordt het tijd voor een nieuwe CEO. Misschien ook handig voor de flow van het bedrijf.

Bijdrager
    Lauwrence

Ach, als Chairman of the Board blijft Stevie toch nog aardig in ‘the loop’ ˆˆ

Moderator
    Mac Daddy

Ik zie het ook echt niet somber in. Maar het is toch wel een belangrijk momentje in de Apple geschiedenis waar ik tenminste wel even bij stil sta.

Bijdrager
    IBram15

Hij blijft wel bij Apple, en zal ook nog wel met ideeën komen, ik denk niet dat dit veel zou veranderen.

Bijdrager
    lucschram

Dit zat er natuurlijk aan te komen… Ik vind het wel jammer, maar gelukkig is hij niet helemaal weg.

Bijdrager
    Koetjesreep

Denkt iedereen nu echter dat alleen Steve met de ideeën komt? Daar heeft die mensen voor.

Bijdrager
    T-sec

Ik hou het nieuws binnen tweakers.net ook dagelijks bij en las net het commentaar er onder van de lezers.
    Helaas moet je dan toch weer constateren dat tweakers.net veelal gelezen wordt door Windows gebruikers die op een gefrustreerde ctrl-alt-del manier met dikke aders in hun nek hun euforie vanwege het vertrek van Steve Jobs vieren als het einde van een Apple dictatuur welke vanaf nu dan wel bergafwaars zal gaan.

Jammer van al die kortzichtige, simpele en soms walgelijke opmerkingen.
    Windows hoogmoed voor de val denk ik dan maar…

Bijdrager
    Koetjesreep

Zegt een Apple fanboy zo te lezen zonder enige objectiviteit.

Bijdrager
    T-sec

Nou nou… In hoeverre is jouw antwoord dan eventueel wel objectief KR?

Volgens mij deel ik een ondervinding en verbonden persoonlijke gedachte.
    Laten we nou niet gelijk met modder gaan gooien over wat iemand denkt.

Bijdrager
    Hansi2124

Wie in de toekomst kan kijken is een rijk iemand…….

Bijdrager
    Lexis

Mooi verhaal van het hoofd Mobiele Applicaties van Google:

Icon Ambulance

One Sunday morning, January 6th, 2008 I was attending religious services when my cell phone vibrated. As discreetly as possible, I checked the phone and noticed that my phone said “Caller ID unknown”. I choose to ignore.

After services, as I was walking to my car with my family, I checked my cell phone messages. The message left was from Steve Jobs. “Vic, can you call me at home? I have something urgent to discuss” it said.

Before I even reached my car, I called Steve Jobs back. I was responsible for all mobile applications at Google, and in that role, had regular dealings with Steve. It was one of the perks of the job.

“Hey Steve – this is Vic”, I said. “I’m sorry I didn’t answer your call earlier. I was in religious services, and the caller ID said unknown, so I didn’t pick up”.

Steve laughed. He said, “Vic, unless the Caller ID said ‘GOD’, you should never pick up during services”.

I laughed nervously. After all, while it was customary for Steve to call during the week upset about something, it was unusual for him to call me on Sunday and ask me to call his home. I wondered what was so important?

“So Vic, we have an urgent issue, one that I need addressed right away. I’ve already assigned someone from my team to help you, and I hope you can fix this tomorrow” said Steve.

“I’ve been looking at the Google logo on the iPhone and I’m not happy with the icon. The second O in Google doesn’t have the right yellow gradient. It’s just wrong and I’m going to have Greg fix it tomorrow. Is that okay with you?”

Of course this was okay with me. A few minutes later on that Sunday I received an email from Steve with the subject “Icon Ambulance”. The email directed me to work with Greg Christie to fix the icon.

Since I was 11 years old and fell in love with an Apple II, I have dozens of stories to tell about Apple products. They have been a part of my life for decades. Even when I worked for 15 years for Bill Gates at Microsoft, I had a huge admiration for Steve and what Apple had produced.

But in the end, when I think about leadership, passion and attention to detail, I think back to the call I received from Steve Jobs on a Sunday morning in January. It was a lesson I’ll never forget. CEOs should care about details. Even shades of yellow. On a Sunday.

To one of the greatest leaders I’ve ever met, my prayers and hopes are with you Steve.

-Vic

https://plus.google.com/107117483540235115863/posts/gcSStkKxXTw

Inactief
    Anoniem

Zojuist is de beurs in Amerika geopend. Het lijkt vooralsnog mee te vallen.

Bijdrager
    Tim95

diotav vind je dat mee vallen, hij keldert wel heel hard
    Edit: ah het blijft nu rond de 2% liggen

Inactief
    Anoniem

-2% is niets vergeleken met de after hours trading van -7% gisteren.

Bijdrager
    lucschram

Straks gaat de geruchtenmolen weer op volle toeren draaien en dan stijgt alles weer.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Toch is niet iedereen er zeker van dat Apple Apple blijft zonder Jobs
    Wel op de korte termijn, maar volgens sommige analisten niet op de langere termijn. Dan kunnen er toch drastische veranderingen optreden omdat Tim Cook doodeenvoudig niet de zelfde ‘visionair’ is als Jobs.

En verder heeft Samsung er ook voordeel bij.

Bijdrager
    1984
    Mac op 24 augustus 2011

Zojuist is het nieuws naar buiten gekomen dat Apple stop als CEO van Apple.
    Moet dat niet zijn: “Steve Jobs stopt als CEO van Apple” ook de titel “Steve Jobs stop als CEO van Apple
    Klinkt zo als “Stop Politie” oftewel dat andere hem tot stoppen hebben gedwongen

Inactief
    Anoniem

We kunnen dus concluderen dat het aandeel Apple absoluut niet te lijden heeft gehad. Sterker, het aandeel lijkt ruim 2,5% hoger te sluiten waardoor het bedrijf weer te boeken gaat als het meest waardevol.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.