30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 70)
  • Q:
    Bijdrager
    Afroman

Sterf Comic Sans Sterf!

Sterker nog ik maak er gewoon een topic van.

Vorige week ging ik wat drinken in het Brouwcafe en ik wist niet precies waar het lag dus ik zocht het op de site.

Staat de hele site in Comic sans!

http://www.hetbrouwcafe.nl

Sterker nog, het hele menu staat in fucking Comic Sans.

Ik was het zat en zocht naar extensions en gelukkig bestaan die ook!

Safari: http://www.sitharus.com/comic-sans-be-gone.html

Chrome: https://chrome.google.com/webstore/detail/allvetica/acgbckcjlpneapibaifnhpjnnakijihm

Bijdrager
    jesper211232

dus?

Bijdrager
    Wolfii82

Ehh ok, en wat wil je hiermee zeggen? Dat je een hekel hebt aan Comic Sans, dat iedereen dit moet weten en dat je een manier hebt gevonden om Comic Sans definitief te verbannen? Bedankt!

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik zal die hetze rond dat lettertype nooit snappen denk ik… :slant:

Bijdrager
    Afroman

@Wolfii82 Ik denk dat ik hier een paar mensen blij mee kan maken. En als het je niet bevalt, reageer je lekker niet.

Bijdrager
    Brombeer

Ik wel. Het is een lelijke, onaffe letter die vooal te onpas wordt gebruikt.
    Als ik een loodgieter zou bellen en die komt met een busje met comic sansletters voorrijden, ben ik geneigd hem met monopolygeld te betalen.
    En als ik een rouwadvertentie zie in Comic Sans, vraag ik me serieus af of de dresscode een clownspak is…

Bijdrager
    Wolfii82

Een forum heeft toch als doel dat mensen gaan reageren op een topic of niet dan? En iemand die het dus met je eens is mag wel reageren, maar mensen die denken “Wat is dit nou weer voor topic” niet?

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik vind het nu ook niet bepaald klassevol maar het gaat er toch om welke service die mensen afleveren?

Inactief
    Anoniem

Ik zie helemaal geen Comic Sans op die website:?

Bijdrager
    Afroman

Werkt goed he die plugin.

Bijdrager
    Haike

Wat is er mis met comic sans? Een hand geschreven letter is ook nooit af. En aangezien de eerste letter destijds met de hand gevormd is….:wink:

Edit: Afgezien van de letter ziet het er goed uit, lijkt verdomd veel op als waar ik vroeger heb staan roeren….

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Yggdrasil op 02 januari 2013

Ik zal die hetze rond dat lettertype nooit snappen denk ik… :slant:

Comic Sans wordt direct gelinkt met niet serieuze onderwerpen en was zoals de naam al aangeeft geïnspireerd door comic book typefacing. Veel mensen ergeren zich er aan dat het dus ook bij serieuze onderwerpen wordt gebruikt wat vooral bij een internet artikel de geloofwaardigheid van het bericht aantast.
    Net als bij de ‘e’ in Heineken ‘lacht’ de ‘e’ in Comic Sans ook en dat levert vreemde associaties op als het onderwerp niet leuk (genoeg) is.

Bijdrager
    Haike

Er zijn er zat die die link niet leggen, het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Vooral onder jongeren ken ik er een hoop die het juist een hele fijne letter vinden…

Bijdrager
    Yggdrasil

Comic Sans wordt direct gelinkt met niet serieuze onderwerpen

Ik weet dat mensen dat associëren met domme kleuterjuffen, maar ik snap niet hoe dat idee ooit is kunnen ontstaan. Ik snap gewoon niet waarom mensen iemand beoordelen op het gebruik van een lettertype. :d

Bijdrager
    Afroman

Kijk eens hoe het eruit ziet.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

@Haike:

Vooral onder jongeren ken ik er een hoop die het juist een hele fijne letter vinden…

Er zijn ook vrij veel ‘jongeren’ die smileys gebruiken in een sollicitatie brief…

@Yggdrasil

Ik snap gewoon niet waarom mensen iemand beoordelen op het gebruik van een lettertype

Dat is puur psychologisch. Een lettertype straalt een karakter uit en reflecteert vaak het karakter van de schrijver die dit type meestal onbewust kiest. Een lettertype kan kracht uitstralen of zwakte of wat dan ook. Heb je een lettertype met een robuust design dan zal een site die b.v. over bodybuilding gaat beter aan slaan dan een lettertype met smalle lijntjes.

http://en.wikipedia.org/wiki/Comic_Sans#Opposition

Bijdrager
    Kdingo

Man wat haat ik dat lettertype!! :angry:

Gelukkig, zie ik ook eens iemand anders er hetzelfde over denkt.

Bijdrager
    Brombeer
    Yggdrasil op 02 januari 2013

Ik weet dat mensen dat associëren met domme kleuterjuffen, maar ik snap niet hoe dat idee ooit is kunnen ontstaan.

Zo ongeveer alle correspondentie op zo ongeveer alle kleuter- en basisscholen, intern maar ook extern, is in dat font opgemaakt. Alsof het voorgeschreven is.
    Heb je die tijd nu al verdrongen?

Inactief
    Anoniem
    Afroman op 02 januari 2013

Werkt goed he die plugin.

Een plugin voor iOS6?

Op OSX zie ik de CS nu trouwens wel. :thumbsup:

Bijdrager
    Лукас

Dank voor de plugin Afrodude! En dat brouwcafé ga ik eens van binnen bekijken.

Bijdrager
    Chorro
    koen op 03 januari 2013

Een plugin voor iOS6?

Op OSX zie ik de CS nu trouwens wel. :thumbsup:

iOS heeft van zichzelf een zeer beperkte hoeveelheid fonts om weer te geven. Het is daarom ook dom om tegenwoordig een website te maken waarbij je het font niet embed. Garanties dat de layout dan overal hetzelfde eruit komt te zien, is met geen mogelijkheid te geven. Arial Narrow kent iOS bijvoorbeeld ook niet, maar nadat ik het heb embed, doet dit lettertype het ook op iOS.

Maar Comic sans kan inderdaad echt niet. Leuk voor op een kerstkaart, maar alles behalve representatief.

Bijdrager
    Koning Frank

Ach, de hele wereld hangt vol met comic sans.

edit: Oh, de stiefvader van mijn vriendin print ook alles in comic sans, omdat hij dat prettig vindt lezen :sealed:

Bijdrager
    jf

Comic Sans haten is zoooo jaren geleden. Los daarvan hoor je er natuurlijk pas echt bij als je ook aan Papyrus je oneindige haat verklaart.

Bijdrager
    Koning Frank

Roken is zoooo comic sans haten
    http://rokenkanechtnietmeer.nl/

Bijdrager
    MouseMighty

@jf Wat is er mis met de Papyrus? Dat is een font dat tenminste normale spatiëring bevat. Zoals eerdere sprekers al gezegd hebben de Comic Sans kan prima als je doelgroep tussen de 3 en 5 jaar oud is. Daarna is het gewoon geen gezicht en beledig je de mensen die je wil bereiken met je boodschap. Je doet namelijk net alsof het kleuters zijn.

De laatste komt dan wel weer een goed end richting de doelgroep…:evil:

Bijdrager
    Brombeer

Die laatste is dan ook de reden dat Comic Sans MS zo wijd verbreid is. Het font was immers nog niet af, maar M$ had haast met het uitbrengen van Office 95 en koos ervoor dan maar een niet uitgekristalliseerd font in Word te stoppen. De rest is geschiedenis.

Bijdrager
    jf

@MouseMighty: google er maar eens op.

Bijdrager
    iPrincess

Ik kreeg een tien op m\’n eindsciptie omdat ik Comic Sans gebruik

gr gr

Inactief
    Anoniem

99.999% van de CS gebruikers zal het trouwens aan hun reet roesten dat de letterspatiering niet klopt.

Bijdrager
    Brombeer
    iPrincess op 03 januari 2013

Ik kreeg een tien op m\\\’n eindsciptie omdat ik Comic Sans gebruik

gr grDie opleiding daarna heb je al heel snel gestaakt, is het niet?:evil:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 70)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.