5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Applefreak852

Stereo of Joint Stereo?

Hallo,

Ik ben een aantal cd’s aan het rippen. Ik kopieer eerst de originele bestanden van de cd naar m’n bureaublad en dan converteer ik ze. Ik heb de optie voor mono, stereo of joint stereo. Welke is nu de beste optie stereo of joint stereo? Want ik heb gelezen dat joint stereo minder plaats inneemt. Maar ik behoud wel graag de beste kwaliteit (320kbs).

Thnx!:)

Bijdrager
    TheBigZ

Dat hangt er vanaf.:smile:

What is Joint Stereo?

Generally speaking, encoding an MP3 track using joint stereo will give better quality for the bit rate used compared to using full stereo. For higher bit rates however (256kbps and above) it’s probably best to use full stereo.

Unfortunately, audio quality can vary significantly depending on the codec (the compression engine) used in your encoding software, as not all codecs were created equal. Some will perform much better with joint stereo than others, and it’s really difficult to predict until you actually give it a go.

Moderator
    unSOUND
    Applefreak852 op 24 januari 2012

Ik kopieer eerst de originele bestanden van de cd naar m’n bureaublad en dan converteer ik ze.

Puur interesse: Waarom kopieer je ze eerst voor het omzetten ?

Bijdrager
    Applefreak852

Dan duurt het minder lang :p. Dan duurt het natuurlijk wel even om te kopiëren maar dan is het converteren vele sneller klaar. Nou ja ieder zijn keuze van hoe hij CD’s ript.

Moderator
    unSOUND

Het duurt gewoon even lang hoor, misschien zelfs wel langer. Want het coderen gaat wellicht sneller van de HDD dan vanaf de CD, maar je moet de tijd van het rippen er ook weer bij rekenen… Die 2 samen zijn even lang, zo niet langer dan direct naar MP3 of AAC rippen.

Enige scenario waarin dit winst oplevert is als het gaat om heel veel materiaal wat je nu inlaadt in iTunes als AIFF, en dan terwijl je weg bent of ligt te slapen laat omzetten naar MP3 of AAC.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.