6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Steven1969

Stepbridge draait alleen op windows, wat te doen……

Hallo allemaal,

Ik heb net een Imac 20-inch gekocht en ben ongelooflijk tevreden. Alles doet het en ik kan ook nog Office 2004 gebruiken (helaas voor mijn werk), welke ongelooflijk veel mooier en handiger is dan de Windows versie. Maar het leven met een Mac is een stuk mooier.

Nu is er 1 programma (stepbridge), wat uitsluitend op Windows draait. Met dit programma kan je online bridgen met iedereen in Nederland en daar ik deze vreemde hobby erop nahoud, zou ik dat graag blijven doen.

Nu heb ik gelezen dat je op mijn Intel processor in de Mac ook Windows kan draaien, maar eigenlijk vind ik dat overdreven. Mijn vraag is kan ik beter gebruik maken van een emulator als ik even wil bridgen en zodoende tegelijk gebruik kan maken van al mijn Mac-applicaties of kan ik beter Windows installeren en deze bedienen m.b.v. Boot Camp. Als je dan onder Windows draait, is het dan nog mogelijk om je Mac-programma’s te draaien?

U ziet veel vragen van een leek. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedank voor jullie reacties.

gegroet,
    Steven

Bijdrager
    Steff

Je zou het gewoon eerst kunnen proberen met Parallels. En als het daarmee te langzaam draait gewoon overgaan op BootCamp.

Bijdrager
    ajvankesteren
    ”Steven1969″

Mijn vraag is kan ik beter gebruik maken van een emulator als ik even wil bridgen en zodoende tegelijk gebruik kan maken van al mijn Mac-applicaties of kan ik beter Windows installeren en deze bedienen m.b.v. Boot Camp. Als je dan onder Windows draait, is het dan nog mogelijk om je Mac-programma’s te draaien?

Als je Parallels gebruikt draait Windows gewoon onder Mac OSX en kun je dus zowel Windows als Mac apps gelijktijdig gebruiken.
    BootCamp is een strikte dual boot optie – je kiest tijdens het opstarten voor hetzij OSX, hetzij Windows (2004?!? Die ken ik nog niet… BootCamp werkt zonder trucen alleen met XP SP2) en gebruikt dan slechts één van beide. Voordeel is dat BootCamp gratis is (Parallels uit m’n hoofd €80).

Bijdrager
    Steven1969

Bedankt voor jullie berichtjes. Ik had inderdaad een fout gemaakt (inmiddels hersteld), ik bedoelde niet windows 2004, maar office 2004. Als ik parallel gebruik, moet ik XP nog wel installeren, toch? Deze zit niet automatisch in Parallel.

Bijdrager
    ajvankesteren
    ”Steven1969″

Bedankt voor jullie berichtjes. Ik had inderdaad een fout gemaakt (inmiddels hersteld), ik bedoelde niet windows 2004, maar office 2004. Als ik parallel gebruik, moet ik XP nog wel installeren, toch? Deze zit niet automatisch in Parallel.

Klopt, je installeert eerst Parallels, en daarna nog apart WinXP (binnenin Parallels)

Bijdrager

Dag

Stepbridge draaide al uitstekend onder Virtual PC (als een zonnetje) en zal zal zeker onder Parellels goed draaien. Je moet inderdaad wel een of andere versie van Windows installeren.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.