14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    apple-man

stelling smartphone merk accessoires zijn veel te duur.

IK heb een stelling voor Julie.

En dat is dat merk accessoires voor smartphone van apple google en samsung zoals Cover en cases enz. veel te duur zijn voor wat het is.

Zo heb ik een heel eenvoudige silicone phone 11 cover die niet eens van apple zelf is en waar ik 15 euro voor heb moeten betalen. Dit zijn in mijn ogen echt belachelijke bedragen voor een stukje plastic. Als je bij  apple zoiets wilt zit je op het goedkoopste zelfs aan 45 euro. Als je dat niet luxe genoeg vind en je wilt bijvoorbeeld leer dan zit je al snel aan de 55 euro tot 149 voor de meest luxe. Dat je voor deze dingen veel geld moet neerleggen beperkt zich helaas niet alleen tot apple bij concurrent zijn de prijzen ook zeer pittig vind ik. En ja ik weet ook dat je bij de action bijvoorbeeld die vaak voor een prikje kunt kopen. Of je dan ook kwaliteit hebt dat is een ander verhaal.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door apple-man.
    Bijdrager
    Absrnd

Wat is duur:

https://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=iphone+case&_sop=15

Nutteloze stelling,

kwaliteitsmateriaal, design en natuurlijk populariteit kost geld, (ja echt), en vindt je het te duur, dan koop je het niet of wat anders wat goedkoper is.

Maar dan kies je een case die misschien sneller kapot gaat, of zelf de iPhone zelf beschadigd.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door Absrnd.
    Bijdrager
    KarelWillem

Ja, een groot deel van de accessoires zijn natuurlijk echt ongelooflijk overpriced.

Maar zoals hierboven al wordt gezegd, er is ook iemand die zoiets ontwerpt en zorgt dat het past of werkt.

Mallen maken, en het fabricage proces is meer dan een stukje plastic in een vorm gieten en het dan verkopen voor 2,50.

Dat een goedkopere hoes sneller kapot gaat of je telefoon beschadigd is echter geen regel.

Ik heb een OnePlus 7 Pro hoes van 1,65. Als die twee keer eerder kapot zou gaan dan een hoesje van 35 (want dat kosten ze bij OP), dan ben ik nog steeds spekkoper. Ik koop dan ook meestal drie modellen tegelijk (waarvan er over het algemeen twee in de kast blijven liggen, die bij verkoop van de telefoon weer mee gaan).

Bijdrager
    Shmoo

Nou dan zijn we er denk ik wel uit. Leg de antwoorden maar in de stelling op positie D4.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ha.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door MoNdO GeNeRaToR.
    Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je koopt een iPhone en dan val je al over €15?

Overal waar “echt leer” op staat (of van Apple is) is per definitie duur.

Je kunt natuurlijk ook een pak van de kleinere diepvries zakjes kopen met rits. Doe je de rest van je leven mee.

Bijdrager
    Shmoo

Feit blijft natuurlijk wel dat die hoesjes van leer amper iets met leer te maken hebben. We moeten niet doen alsof dat een massief stuk leer is zoals je riem dat vaak wel is.  Dat is voor 8mm gevormd karton en nul komma nul nul nul shmooligram laagje leer. Mijn plakjes Leerdammer kaas op de boterham hebben nog meer met leer van de koe te maken dan zo’n hoesje.

Ik vond dat best wel een teleurstelling als ik eerlijk ben. Koop je een prijzig hoesje (twee dagen soep moeten eten, because) en als je het dan uit de verpakking haalt en in je handen hebt voelt het echt als een teleurstelling aan. Niet Apple waardig zeg maar.

Apple zou ook kunnen zeggen, laten wij ons gewoon niet op die markt richten. Laten wij vooral producten maken waar mensen een bepaalde positieve emotie bij krijgen. Een AirPort of Apple TV is eigenlijk ook niet veel meer dan een stukje plastic in je handen maar dat voelt niet aan als plastic-plastic. Als je zo’n ding koopt voor laten we zeggen 99,- dan voelt het nooit aan als iets van 7,-

Bijdrager
    apple-man

<p class=”cite”>hendrik ijzerbroot op 26 september 2019 om 17:21</p>
    Je koopt een iPhone en dan val je al over €15?

Je kunt natuurlijk ook een pak van de kleinere diepvries zakjes kopen met rits. Doe je de rest van je leven mee.

tipis weer een uitspraak ijzerbroot uitspraak. Ja ik vind 15 euro best wel duur voor een stukje plastic. Daarbij vind ik de uitspraak van je kunt natuurlijk ook een pak van de kleinere diepvries zakjes kopen met rits nergens opslaan. Ik ben als het op geld aankomt totaal niet krenterig aangelegd. Het iPhone hoesje wat ik heb is zeker geen rommel voor die 15 euro althans dat hoop ik dat moet nog blijken maar persoonlijk vind ik dat hoesje best duur en dat mag ik vinden.

Bijdrager
    koen

Het is natuurlijk meer dan een stukje plastic. Het moet robust zijn en precies passen en om dat voor elkaar te krijgen is er toch wel wat geld nodig om dat te maken. Maar @karelwillem kan er misschien ook wel een voor je maken met zijn 3D printer in de schuur. Geen idee wat hij er voor vraagt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Heel vaak geef ik serieuze antwoorden. Als ik dat een keertje niet doet is dat typisch?

Zal er de volgende keer maar een smiley bij zetten…

Bijdrager
    Hyrax

<p class=”cite”>apple-man op 25 september 2019 om 17:36</p>
    IK heb een stelling voor Julie.

<ul id=”bbp-topic-revision-log-3304686″ class=”bbp-topic-revision-log”>
    <li id=”bbp-topic-revision-log-3304686-item-3304716″ class=”bbp-topic-revision-log-item”>Dit onderwerp is gewijzigd 1 dag, 3 uur geleden door  apple-man.

Wie is Julie?

Bijdrager
    KarelWillem

koen op 26 september 2019 om 18:12
    … @karelwillem kan er misschien ook wel een voor je maken met zijn 3D printer in de schuur. Geen idee wat hij er voor vraagt.

Ali is goedkoper hoor.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    apple-man

ali express is in dit soort dingen inderdaad zeer goedkoop. Maar je moet dan wel vaak langwachten voor dat je het hebt soms meer dan een maand.

Maar toch moet je bij Ali express met bepaalde zaken goed uitkijken. Een kennis van mij heeft daar onlangs een merkloze game controller gekocht die normaal 99 euro kost bij nintendo. Die koste bij Ali express 35 euro met verzendingskosten er bij. Die was na 6 weken nog niet aangekomen tot er vorige maand een brief bij hem binnen kwam van de Belgische douane met de mededeling dat zijn paketje al een week bij hun lag en hij 35 euro kosten moest betalen aan import rechten pas dan kon hij het toegestuurd krijgen. Dus heeft hij achter af nog 70 euro voor dat merkloze ding betaald. Achter af heeft hij in totaal 8 weken gewacht op dat ding. Dus wees gewaarschuwd de douane doet namelijk steekproefsgewijs steeds er een paar paketje er tussen uit vissen en toevallig was hij dus de Sjaak.

Bijdrager
    KarelWillem

Yep. Vrijwel alles boven de 22 euro loopt risico. Maar dat hoor je te weten als je besteld van buiten de EU.

Overigens kan een artikel van 35 euro nooit het dubbele gaan kosten na controle door de douane (35 + 21% + 13 euro = 55 euro afgerond).

Tegenwoordig is er ook wel het een en ander te bezorgen vanuit Duitsland en andere EU-landen.

Zo kwam mijn 3D-printer uit Duitsland. Zo’n doos had de douane er anders echt uitgepikt, en dan is 21% bovenop de 155 euro + 13 euro minder leuk.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.