13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    ultem

Stekkerblok met afzonderlijk regelbare stekkeringangen

Ik heb thuis verschillende apparaten aangesloten op een stekkerblok, ik heb niet altijd alle apparaten tegelijkertijd aangesloten, dus dan trek ik er een stekker uit.
    Nu vroeg ik me af of er niet een stekkerblok bestaat waarbij je de verschillende stekker-ingangen apart kunt aan en uitzetten.

Alvast bedankt,

Kees

Bijdrager
    dame.blanche

Hé, dat zou ik ook wel superhandig vinden!

Bijdrager
    KarelWillem

Gek genoeg ken ik die eigenlijk niet.

Optie is aan elk snoer een snoer-schakelaar.

Bijdrager
    arieboomsma

Ik ken ze wel. Bij muziekzaken heb je deze voedingen. Ze worden vaak gebruikt in de lichttechniek. Kijk eens bij Feedback.nl en dan naar de artikelen van Behringer. Die hebben dit type stekkerblokken. Het zjn een soort 19″ blokken met 5 geaarde voedingen, die je vervolgens naar wens aan en uit kunt schakelen met een switch.

Bijdrager
    Nick Nack
    ”ultem”

Ik heb thuis verschillende apparaten aangesloten op een stekkerblok, ik heb niet altijd alle apparaten tegelijkertijd aangesloten, dus dan trek ik er een stekker uit.
    Nu vroeg ik me af of er niet een stekkerblok bestaat waarbij je de verschillende stekker-ingangen apart kunt aan en uitzetten.

Alvast bedankt,

Kees

Die zijn er zeker.

Kijk eens bij bouwmarkten, ik heb ze wel eens bij een Formido zien liggen, donkerbruin was ie. Met op elke ingang zo’n aan/uit schakelaar.

Bijdrager
    ultem

@jj. Jonker

Ik kan het niet vinden op Feedback.nl….. Ook niet op de site van Behringer

Bijdrager
    arieboomsma

Nee ik vreemd genoeg ook niet meer. Ik heb ze laatst in de folder gezien. Wellicht dat dit dan toch van een ander merk was. Misschien heeft SkyTec dergelijke stekkerblokken? Die hebben budgetproducten voor de lichtbranche. Anders wellicht Conrad?

Succes!

Bijdrager
    Applesap

Feedback heeft deze switchen zeker wel. Bijvoorbeeld van Showtec.
    Het is vaak wel 19 inch rackapparatuur, dus eigenlijk bedoeld om in een flightcase in te bouwen. Als je eeen beetje handig ben kan je het natuurlijk ook mooi bij je bureau wegwerken;)

Dit is een voorbeeld van zo’n switch: http://www.feedback.nl/?b=50365&a=131

Dit is wel een ‘uitgebreide’ versie met flashbuttons, wat niet echt handig voor jouw doeleinde is natuurlijk. Ze hebben ook een simpelere versie met alleen aan/uit knoppen. Gewoon even Feedback binnenlopen en ernaar vragen;)

Succes ermee!

Bijdrager
    1984

Zodra je het apparaat uitzet, hoef je de stekker er toch niet uit te halen .:|

Bijdrager
    n8n

Ook dan trekt een apparaat een zeer geringe maar aanwezige hoeveelheid stroom, buiten dat zou je nog kunnen opperen dat het fijn is bij plots voorkomende blikseminslag bij afwezigheid in combinatie met gevoelige apparatuur. Iets anders kan ik er nu zo 1-2-3 ook niet van bakken.

Bijdrager
    dame.blanche

En ik heb een harde schijf die niet kan afgezet worden… :(

Bijdrager
    Pieterr
    ”dame.blanche”

En ik heb een harde schijf die niet kan afgezet worden…

Welke dan? Soms zitten de aan/uit knoppen enigszins verstopt. Bij Lacie bijvoorbeeld moet je gedurende 5 seconden op het blauwe lampje drukken (tot het gaat knipperen) om de schijf uit te zetten.

Het lijkt me niet zo prettig om meteen de spanning eraf te halen bij een harde schijf (tenzij ie voor dit soort acties beveiligd is).

Bijdrager
    Pieterr
    ”1984″

Zodra je het apparaat uitzet, hoef je de stekker er toch niet uit te halen.

Was het maar zo simpel. Er komen hoe langer hoe meer apparaten op de markt die niet echt meer compleet uit gaan, om een snellere opstarttijd te bereiken. Mijn HP Photosmart netwerk printer is er zo eentje.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.