10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    tallulah

Stekker van macbook

Hallo,

Ik heb een MacBook Air in Amerika gekocht en heb een vraag over de stekker. Ik heb namelijk een adapter van mijn oude macbook en ik vroeg me af of ik dat ‘opzetstukje’ kan plaatsen op de nieuwe. Nu zie ik wel dat op het nieuwe 2,5 A – 125 V staat en de oude 2,5 A – 250 V.
    Maakt dat uit of kan ik dit beter niet doen?

Bedankt alvast!

Bijdrager
    KarelWillem

Dat opzet-stukje kan je er gewoon op plaatsen.

Bijdrager
    syltheboy

Hier werkt het ook probleemloos, maar dan met het ‘opzetstukje’ van mijn iPod-adapter. Dat lange snoer is ook niet echt ideaal voor onderweg om telkens mee te slepen. En ik heb de Amerikaanse uitvoering met een converter van VS naar EU.

Bijdrager
    tallulah

Oke fijn! Ik was een beetje bang dat ik kortsluiting zou krijgen omdat in Amerika een ander volt is. Ik heb zelf voor die lange stekker ook een Amerikaanse converter gekocht.

Bijdrager
    SunKeeper

Waar staat dat dan precies op die stekker?

Wat belangrijker is, is je voeding. Maar daar staat als het goed is 110-250 V op, dus dat betekent dat je die bijna over de hele wereld kunt gebruiken.

Bijdrager
    tallulah

Het staat op dat opzetstukje.
    Op de voeding staat input: 100-240V . Precies hetzelfde als mijn oude adapter.

Bijdrager
    SunKeeper

Goh ja, inderdaad. Dat was me nooit eerder opgevallen.

Bij mij staat er: 2.5 A – 250 V / 50 HZ

Maar volgens mij betekent dit enkel de maximale belastbaarheid. Want dit onderdeeltje doet verder niets dan alleen de voeding doorgeven. Het zorgt er enkel voor dat je adapter in het stopcontact kan. Ze zijn verwisselbaar, zodat je met verschillende stopcontacten het altijd kan aansluiten.

Dat laatste wist je natuurlijk al.:wink: Overigens staat het er alleen maar op om de fabrikant in te dekken. Als je er teveel stroom door zou sturen en het smelt (geen idee hoe je dat doet) kan de fabrikant zeggen: “Ja ho eens even, er staat op wat er maximaal doorheen mag.”

Bijdrager
    tallulah

Ja precies dat vermoeden had ik al. Ik ga het gewoon proberen! Bedankt voor de reactie.

Bijdrager
    flyinghigh

Anders worden deze ook niet verkocht door Apple:

http://store.apple.com/nl/product/MB974ZM/B

M.a.w. dit kan zonder problemen!

Bijdrager
    tallulah

Nou inderdaad het werkt gewoon! Bedankt allemaal.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.