7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    presque rien

stekker uitgetrokken, hoe vind ik niet-opgeslagen doc?

Hallo ,daarnet met met voet onbewust de stekker van mijn imac uit het stopcontact getrokken, net op het moment da ik drie pagina’s getikt had in Pages…

Niet opgeslagen…

Ik had het document al eens opgeslagen toen ik aan pagina 2 zat, maar was zodanig geconcentreerd aan het typen dat ik drie pagina’s meer had en aan pagina 5 ging ik dus de mist in!

Bij het openen vond ik mijn vorig opgeslagen versie terug, is er geen manier om de niet-opgeslagen pagina terug te vinden?

HELP, die taak moet snel af!

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik ben bang dat je dat kan vergeten. Tenzij er een automatische back-up was ingeschakeld.
    Nuja, zeker ben ik er nu ook weer niet van.
    Zit in Pages een auto-backup? In Word kan je kijken waar deze voorlopige documenten worden weggeschreven. na regulier afsluiten worden die weer gewist. dus voorlopig even niet doen.
    Succes met zoeken (en vinden).

Bijdrager
    RaceEend

Heeft spotlight het niet gauw gevonden? Anders wordt het kansloos ben ik bang…

Bijdrager
    a la Mac

Prullemand –> Recovered files?

Bijdrager
    presque rien

spotlight heeft het niet gevonden, in de prullenmand zat niets.. ik heb gezocht op temporary files, recovered files, etc…

Het was helemaal weg…

Ik heb de hele avond het gewiste herschreven, dus het is spijtig genoeg niet opgelost geraakt op de manier die ik wou.
    Blijkbaar zit er – in tegenstelling tot bij Word- geen auto back-up op die na enkele minuten je document bewaardt. Ik heb Apple dan ook gemaild met de vraag dit feature toe te voegen aan een volgende versie/upgrade/update…

Bedankt voor de ideeën en de steun!

Bijdrager
    presque rien

Heeft er eigenlijk iemand een manier gevonden om automatische back-ups te doen tijdens het typen van je document in Pages?

Ik vrees dat ik anders nog zo’n stoten ga tegenkomen. Het verwondert me eigenlijk dat die functie er niet op zit, Apple moet daar toch aan gedacht hebben? Ik kan die functie in elk geval niet vinden, dus als er iemand weet hoe, laat maar komen!

Bedankt

Bijdrager
    michelvdb

Begin altijd met een nieuw document op te slaan als…
    Leer de goede gewoonte [command] + S om de zoveel seconden/minuten uit te voeren…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.