9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    bonestaak

[Opgelost] Bij opstarten melding "iCloud werkt niet" + zandloper

Sinds vandaag kan ik niets meer doen, ik type nu dit vanaf mijn ipad. Met opstarten van mijn Mac mini krijg ik een draaiende zandloper, en de melding Icloud werkt niet goed kan niet communiceren met hulpprogramma. Ik had een printscreen gemaakt van de foutmelding maar ik kan geen finder scherm meer openen. Is er iets mis met Icloud, en hoe omzeil ik deze?

• Dit onderwerp is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door  Night. Reden: Titel verhelderd
    • Dit onderwerp is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Moderator
    Night

Heb je al eens uitgelogd uit iCloud en dan herstart?

Systeemvoorkeuren > iCloud > Sign out (linksonder)

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    koen

TS kan geeneens inloggen…

Bijdrager
    bonestaak

Nee inderdaad, ik kreeg geen eens de kans om uit te loggen, maar na veel geduld ging de zandloper (of hoe wij deze bij Mac noemen) even uit en toen kon ik snel naar uitloggen. Dan backuppen en ja dan ook weer die zandloper en vervolgens maar de computer van het stroom gezet, en nu kan ik weer het een en ander doen. Mappen openen Outlook starten etc en natuurlijk hier even de printscreen neerzetten.

Bijdrager
    GoeieDag

Lijkt me wel duidelijk waar je moet zoeken voor het oplossen van dit probleem…

Bijdrager
    bonestaak

Ja zover was ik natuurlijk ook al. Ik had gehoopt dat hier iemand een oplossing zou weten.

Bijdrager
    GoeieDag

Een iCloud add-on in Firefox? En deze misschien even uitzetten?

Bijdrager
    Joid

Wat GoeieDag bedoelt (volgens mij) is dat probleem met Firefox te maken heeft. Tenminste daar lijkt het met je screenshot wel dik op te liggen.

Verwijder Firefox eens van je Mac en start dan opnieuw op.

Edit: Oh, daar was de reactie al.

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door  Joid.
    • Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door  Joid.

Bijdrager
    bonestaak

Ik heb nooit ergens een icloud add on gebruikt maar inderdaad gaat er wel iets mis in Firefox want zodra ik naar Extra ga en kies voor add ons krijg ik heel snel even het scherm van de add ons en die is meteen weer weg, nog geen halve seconde. Dus ik kan mijn add ons niet meer te voorschijn toveren.

Even naar problemen met Firefox gegoogled. Iets met verfrissen gedaan. Dan worden alle plugins gewist. Ik heb nu de meest noodzakelijke plugins (slechts 2) geinstalleerd. Overigens heb ik ook Icloud weer nagelopen en gestart. Voor documenten foto’s en video’s heb ik Onedrive en nog een andere Cloudopslag van allebei 1 TB dus die heb ik nooit in Icloud geactiveerd, eigenlijk heb ik alleen maar de instellingen in Icloud staan. Op dit moment (nog) geen problemen

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door  Night. Reden: Je kan je eigen bericht aanvullen via 'bewerk' uit het menu als je op je avatar klikt
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.