14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    macetaria

Steeds javascript errors – maar het werkt wel

Op http://www.cartoonart.be/ krijg ik bij het klikken op iets steeds een error:
    bv. bij het klikken op ‘disclaimer’:
    ‘window.document.disclaimer’ is not an object.

Ik weet niet goed wat ik precies moet doen om dat op te lossen…

Bijdrager
    sarasin

ææ

Bijdrager
    macetaria

tsja, vergeten melden:

Het is dus ENKEL internet explorer die moeilijk doet (denk ik toch). Spijtig genoeg is de klant een PC-gebruiker….

Maareh, met IE op mac krijg ik de fout dus ook (maar je moet het wel aanzetten in de voorkeuren hé dat hij fouten moet weergeven).

Bijdrager
    Syndic

Vanuit welke browser krijg je die errors? Ik krijg nl. ook geen errors te zien in Safari…

Bijdrager
    macpro

Getest met IE 5.2.3 op de Mac en de JavaScript meldingen aangezet.
    Maar ik krijg geen foutmeldingen.

Bijdrager
    macetaria

vreemd, echt vreemd. Ik heb ‘m nog steeds:
    screenshot

Bijdrager
    bruno

Sorry hier ook geen foutmeldingen, krijg je hem gelijk onload? details please

Bijdrager
    macetaria

bv. bij het klikken op ‘disclaimer’:
    ‘window.document.disclaimer’ is not an object.

dus vanaf ik op eender welke menu klik. En daarna blijven ze komen.

Bijdrager
    lsmisch

Geen foutmelding hier met gelijk welke browser.

Bijdrager
    bruno

Heb op discaimer geklikt met 5.2.3 en scripting error alerts aan! Maar gaat allemaal goed. :?

Bijdrager
    macetaria

sorry jongens. Ik had de code dus een beetje aangepast, maar de foutmeldingen bleven komen. Nu test ik het een dag later nog eens, en zijn er idd. geen fouten meer. Mijn klant krijgt er ook geen meer.

Ik heb bij IE nog wel alle cache en geschiedenis weggegooid, dus ging ik ervanuit de nieuwe versie te bewonderen.
    Dit was niet het geval (voor een enkele pagina tenminste – index.html) door die vervelende proxy (ik heb al gemerkt dat die het liefste index.XXX en XXX.css pagina’s cached).

Sorry voor het storen dus, ik had de fout er uit gehaald, maar bleef meldingen krijgen, en kon het maar niet snappen….

Bijdrager
    iBert

Ik heb even je broncode opengeslagen, zijn je links niet wat overdreven complex? Dit had stukken gemakkelijker gegaan met CSS, en daarbij kan je de rollovers ook eventueel preloaden met een JavaScriptje.

Bijdrager
    macetaria

kan idd misschien beter met css. Maar moet ik dan niet voor elke link een aparte style defigneren? want ze hebben allen een apart figuurtje (moet een firguur zijn, want lettertype zal op 99% van de computers niet geïnstalleerd zijn).

Bijdrager
    iBert

Inderdaad, maar dan heb je wel het voordeel dat het zeer consistent tussen browsers en platformen is. Ik heb het gedaan op deze website: http://users.skynet.be/bert_fonteyn/ict/index.html

Deze website is echter nog lang niet afgewerkt. De techniek die ik daar heb gebruikt is niet optimaal; je kan beter een gestylede list gebruiken voor het opsommen van links. Dat ga ik ook doen wanneer ik weer tijd heb 8)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.