6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    vanhaze

Statische IP adressen ipv DHCP….hoe ?!

Ha allemaal,

Op een vigor 2200 WE router heb ik DHCP aan staan.
    Ik heb op die vigor aangesloten : G5 , mac mini ,lacie Ethernet HD.

Dit alles werkt perfect.

Nu wil ik graag DHCP op de vigor uitzetten omdat ik elk aparaat een vast IP adres wil geven..

Kan iemand mij vertellen welke instellingen ik hiervoor moet maken , op de “stations” ??
    Ik ben een noob in deze netwerkstuff …

Ik kom niet verder dan het uitzetten van de DHCP functie op de vigor:(

thx in advance !

:x

Bijdrager
    EdEPS

Geef alle Macs en aparaten een IP nummer dat in de zelfde range ligt als de Vigor.
    De Vigor heeft ook een IP-nummer en deze vul je als Router in bij het rijtje als je de machines op handmatige IP-nummers zet.
    IP-Adres 192.168.1.10 of 10.0.0.151
    Submask altijd 255.255.255.0
    Router; 192.168.1.254 of 10.0.0.138 als een van deze tenminste het IP-nummer is van de Vigor.
    DNS moet je dan die van je provider invullen. Deze heb je alleen nodig als je wilt internetten.
    Volgens mij moet het dan gewoon werken.
    De Vigor zelf ken ik niet maar daar was je al uit.

Suc6 Ed

Bijdrager
    DMT

Aloha!

Bedoel je niet dat je je Apple een vast IP-adres wilt geven? Indien je dat bedoelt doe je dat op de losse stations. Via systeemvoorkeuren, ga daar naar Netwerk. In het nieuwe scherm dubbelklik je op de actieve netwerkkaart. Dan ga je naar het tabblad TCP/IP daar kun je in het menu kiezen voor een DHCP VIA HANDMATIG INGESTELD ADRES, typ dan je eigen adres in met als basis het ip-adres van je netwerk. Alleen het laatste cijfer kun je zelf bepalen.

Ik weet alleen niet hoe je op de basisstation dat IP-adres kan bevriezen, zodat wanneer je online komt het gekozen IP-adres niet aan een ander station kan worden gegeven…

Succes!:D

Bijdrager
    wilko

In de meeste routers kun je ook een soort statische DHCP instellen. Dat betekent dat een IP-adres wordt gekoppeld aan een MAC-adres. Dus dat je per machine een IP kunt instellen die niet verandert. Op die manier heb je én het voordeel van statische IP-adressen, én het gemak van DHCP.
    Nu ken ik die router niet, maar als je een screenshotje post van de DHCP-instellingen kunnen we vast wel wat nuttigs zeggen.

Bijdrager
    Rob Hogendoorn

Zie hiervoor ook: http://www.portforward.com/networking/static-Mac10.4.htm

Je vind daar ook helppagina’s per adsl modem/router voor de zgn. ‘port forwarding,’ nuttig i.v.m. bijvoorbeeld een programma als BitTorrent.

Groet,

Rob

Bijdrager
    Rob Hogendoorn

Zie hiervoor ook: http://www.portforward.com/networking/static-Mac10.4.htm

Je vind daar ook helppagina’s per adsl modem/router voor de zgn. ‘port forwarding,’ nuttig i.v.m. bijvoorbeeld een programma als BitTorrent.

Groet,

Rob

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.