5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Statisch en dynamisch ip adres afhankelijk van netwerk

Beste OMT-ers,

Op mijn thuisnetwerk gebruik ik een statisch ip adres. Dit wil ik graag, omdat ik een VNC verbinding heb.
    Maar op de universiteit kan ik niet gebruik maken van hetzelfde ip adres dat ik thuis ook gebruik, dus moet ik een dynamisch adres gebruiken.

Opzich geen probleem, maar ik moet dit telkens handmatig veranderen. Is er geen optie in OS X om bij Netwerk X een statisch ip adres te hebben, en bij Netwerk Y een dynamisch adres?

bvd:) !

Bijdrager
    iJoost

Locaties

Inactief
    Anoniem

iJoost, bedankt!

Ik snapte je antwoord niet echt, maar na ff gegoogled te hebben, is hier het antwoord voor anderen:
    http://support.apple.com/kb/HT2712

Het is heel handig omschakelen door het Apple-tje (linksboven) >> Lokatie >> [gewenste locatie selecteren].

Maar nog een subvraag van mij:
    Is het mogelijk dat het netwerk/locatie automatisch herkend en geselecteerd wordt? Want nu moet ik alsnog handmatig omschakelen (ik weet dat het makkelijk is, maar automatisch is nog veel handiger:P )

Bijdrager
    www.project-euh.com

Ik heb zelf mijn thuisnetwerk ingesteld dat de Router altijd hetzelfde IP-adres geeft aan mijn laptop, dan staat mijn laptop dus wel op automatisch, maar krijg uiteindelijk altijd hetzelfde P-adres voor SVN, en remote desktop etc…

Inactief
    Anoniem

aha, bedankt, dat ga ik ook eens proberen:)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.