9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Statief voor iPhone (5S) (opgelost)

Hoi allen,

Ik ben op zoek naar een statief voor mijn iPhone 5S. Ik wil graag simpele videos gaan opnemen en foto’s maken. Ik heb al een beetje op internet gezocht, maar ik word er niet veel wijzer van. Heeft iemand tips/suggesties voor een statief?

Alvast bedankt!

Groet,

Mathijs

Bijdrager
    tarun

Misschien is dit statief iets? (Heb hem besteld en nog niet ontvangen.)

Inactief
    Anoniem

Ah cool, die is handig om te onthouden, thanks!

Voor nu zoek ik eentje die je kunt neerzetten.

Bijdrager
    KarelWillem

‘Een’ statief voor je iPhone is niet anders dan een statief voor elke andere willekeurige camera.

Het enige wat verschilt is het houdertje bovenop, en het feit dat je een wat lichter statief kunt kiezen, omdat je iPhone weinig weegt.

Dus dan is alleen de keus nog aan jou of je kiest voor een monopod, een tripod, of een tafelstatief.

Ik heb bijna altijd dit bij me. Een selfiestickje* met een smartphone houder erop.
    Kost bij elkaar een euro of vijf denk ik. Dat houdertje bovenop kan ook op anders statieven worden geschroefd. En het geheel kan ook bovenop een ander statief worden geschroefd, zodat je meer hoogte hebt.

* Ook ideaal om uit de hand te filmen en fotograferen, en je iPhone mee te stabiliseren.

Bijdrager
    KarelWillem

En als standaard statief voldoet zoiets als dit prima (heb ik zelf).

Inactief
    Anoniem

hoi KarelWillem,

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik zal zo even gaan zoeken naar het hele pakket:-)

Groet!

Bijdrager
    KarelWillem

Graag gedaan.

Moderator
    Mac Daddy
    tarun op 19 augustus 2016

Misschien is dit statief iets? (Heb hem besteld en nog niet ontvangen.)

Is vast een heel leuk product, maar is geen statief.:wink:

Goed tip KarwelWillem!
    Als je nog een andere camera hebt, kan je ook een statief kopen voor het gewicht van die camera en een houder voor smartphones kopen die op elk statief kan.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, exact.

Het statief hierboven is zwaar genoeg voor mijn andere camera, en dubbelt dus voor camera en telefoon.

Smartphonehoudertjes zijn er in overvloed te krijgen voor bijna niets.
    Ik heb geloof ik drie van onderstaande dingen liggen, die ook aan andere statieven (Gorillapod e.d.) hangen.

Tip: dit houdertje is te koop bij de Action, i.c.m. met een buigbaar ‘tafelstatiefje’.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.