5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Demon Hunter

Static Mac Pro 2010 opgelost met Lion?

Ik heb een Mac Pro 2010 sinds dat deze is uitgekomen. Al vanaf het begin problemen dat mijn beeldschermen soms plotseling statische sneeuw laat zien(crappy YT voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=t26JQDLHY5M bij mij blijft de sneeuw aan) Dit gebeurt vooral wanneer ik de videokaart veel gebruik en deze dus warm wordt. Aangezien ik een filmproductiebedrijf heb is dat dus super irritant, omdat ik constant heftig aan het renderen ben. Dat is ook de reden dat ik hem niet voor reparatie kwijt kan zijn, 3 weken weg = 3 weken niet kunnen werken… Dit is trouwens een bekend probleem met de Mac Pro 2010 serie en ligt waarschijnlijk aan de videokaart/drivers. Ik vroeg mij af of meer mensen dit probleem hebben met een Mac Pro 2010 en of wellicht een update naar Lion geholpen heeft(ivm drivers).

Bijdrager
    iep

Bekend probleem voor een hele kleine groep gebruikers trouwens. Het ziet er wel erg uit als een hardwarematig probleem en volgens mij is dat ook in veel gevallen zo. Defecte videokaart in dat geval en daarvoor zul je toch echt terug moeten. Als je binnen een bepaalde afstand van zo’n AASP zit kunnen ze ook langs komen. Wat je ook kunt doen is iets met de AASP regelen, dat zij de videokaart bestellen en als hij binnen is je die Mac Pro langs brengt (of zij langs komen).

Mijn Mac Pro 2010 heb ik eind november aangeschaft en die heeft het probleem nog nooit vertoond. Niet met Snow Leopard en ook niet met Lion.

Bijdrager
    Demon Hunter

Ik heb nu toch maar geüpdatet naar Lion na gechecked te hebben dat al mijn software compatible is. Nog geen sneeuw te ze zien tot nu toe(*klopt af*), maar dat had ik op Snow(hoe ironisch…) Leopard ook soms dagen niet.

Nu zit ik ongv. 5 min van een APR af, maar dat is toch wel het meest klantontvriendelijke kl*te bedrijf ooit!(ik ga liever naar de Media Markt, waar je bij de Store-in-Store gewoon goed geholpen wordt. Daar hebben ze helaas geen Mac Pro ’s op voorraad:( Als het zich blijft voordoen ga ik maar eens langs daar, maar het is gewoon dieptriest dat Apple dit probleem stilzwijgt en niks onderneemt. Het is geen pakje boter, maar een werkpaard van 3K + waar ik mijn brood mee moet verdienen… Wel weer typerend hoe Apple met de pro markt omspringt tegenwoordig:(

Bijdrager
    iep

Een APR is ook alleen maar verkoper, ze doen niets aan reparaties. Reparaties zijn alleen voorbehouden aan AASP’s. Nou komt het soms wel voor dat een APR ook een AASP is (of omgekeerd, hoe je het wil zien). Card Services is in ieder geval 1 van de grootste en bekendste AASP’s in Nederland (en in dit deel van het land ook meteen de enige :() en ze zijn volgens mij wel vrij billijk (althans dat is mijn ervaring met ze).

Bijdrager
    Demon Hunter

Thnx voor de info. Lion lijkt het probleem gelukkig wel opgelost te hebben. Flink gerenderd vandaag en geen enkele flikkering of sneeuw te zien!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.