8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bvdabjorn

SATA-kabel !

Weet iemand waar ik deze twee kabels (zie foto) kan kopen?
    Het is om mijn iMac van mid 2011 te voorzien van SSD. De SSD heb ik gevonden maar de kabels vind in ik nergens.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Wiki Post
    Bijdrager
    polansky

Bij iedere electronicazaak te verkrijgen en anders wel bij kabeltje.com of allekabels.nl
    Zo’n kabel heet overigens sata en geen stata.

Bijdrager
    bvdabjorn

Ja, inderdaad het is SATA en geen STATA een typfout.
    Nu ben ik eens gaan zien en ik vind alleen de rode kabel maar niet de zwarte. Weet u waar ik de zwarte kan vinden?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    computer space

Zien ze er echt zo uit in de iMac? In een Mini van dat jaar zijn het custom Apple dingen, Apple stopt bijna nooit lelijke standaardkabels in de computers. Meestal ook voeding en data in een, en niet met losse kabels zoals in een PC.

Bijdrager
    bvdabjorn

Hallo,

Ik heb de kabels gevonden. Maar zo’n power kabel (zwart –> zie foto) kost 25 euro. Dit vind ik veel te veel voor zo’n klein kabeltje. Nu ben ik even op ebay gaan zoeken en heb ik zo’n kabel gevonden voor 12,5 euro inc. verzending. Maar deze kabel is van een iMac 5G. Is dit dezelfde kabel of niet. Hier is de link: http://www.benl.ebay.be/itm/Apple-Imac-G5-20-A1076-SATA-Power-Cable-/140875457288?pt=UK_Computing_Other_Computing_Networking&hash=item20ccd4e308

Alvast hard bedankt!

Bijdrager
    polansky

Nee dat is NIET dezelfde kabel. De grote connector is totaal anders.
    Overigens jij kiest er zelf voor om je mac open te slopen, dan had je beter eerst even kunnen onderzoeken wat het je ging kosten zo had je vooraf al geweten dat die andere kabel je 25 euro zou gaan kosten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.