11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    EagerB0bNerd

startupitems

twee vragen over het automatisch opstarten van programma’s:

• bij het opstarten zie ik een icoon van eye-one verschijnen in de dock, wat weer verdwijnt. Ik denk dat het de daemon is die je eraan herinnert dat ik het scherm moet calibreren. Ik heb dat uitgezet, maar het icoon blijft verschijnen. Gekeken in blibliotheek/startupitems en in systeem/bibliotheek/strartupitems maar daar staat niks. Gezocht met spotlight en alles weggegooid wat ermee te maken zou kunnen hebben maar het icoon blijft verschijnen. Waar moet ik zoeken ?

• ik wil mail automatisch opstarten bij het booten. hoe doe ik dit ? Onder os9 volstond een alias in de map startupitems, maar dat werkt niet.

Bijdrager
    riniton

Rechtermuis knop op het Mail icoontje en dan klikken op “Open na inloggen”.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

uhuh,
    ik heb geen rechtermuisknop maar met mijn optie-toets zie ik dit:

[bewerk]

haha,

ik zie het al, je moet het vanuit het dock doen :oops:

Bijdrager
    sammerman

het kan ook via systeemvoorkeuren—> accounts–>inloggen

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ok bedankt, dat was blijkbaar de makkelijke vraag….

Bijdrager
    a la Mac
    ”EagerB0bNerd”

• bij het opstarten zie ik een icoon van eye-one verschijnen in de dock, wat weer verdwijnt. Ik denk dat het de daemon is die je eraan herinnert dat ik het scherm moet calibreren. Ik heb dat uitgezet, maar het icoon blijft verschijnen. Gekeken in blibliotheek/startupitems en in systeem/bibliotheek/strartupitems maar daar staat niks. Gezocht met spotlight en alles weggegooid wat ermee te maken zou kunnen hebben maar het icoon blijft verschijnen. Waar moet ik zoeken ?

Uitvinken is niet genoeg, selecteren en op – drukken;)

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ӈ

Uitvinken is niet genoeg, selecteren en op – drukken;)

?

Bijdrager
    Jello

voor je probleem nr. 1

Ga naar de systeemvoorkeuren => accounts => opstarten.

Het programma waarover je het hebt, moet je selecteren en vervolgens op de min ( ‘ -‘ ) duwen dat zich onder de tabel bevind. (of backpspace denk ik).

Uitvinken betekent gewoon dat het niet zichtbaar is dat dat programma opstart. Zoals bv. een driver voor een printer of weet ik veel, of een prog dat in de achtergrond werken moet.

Moderator
    Strifer

gewoon de hele regel verwijderen in de systeemvoorkeuren (bij accounts > inloggen) die te maken heeft met one-eye (selecteren en dan op dat vakje drukken waar een ‘-‘-teken instaat).

Bijdrager
    Jello
    ”Strifer”

gewoon de hele regel verwijderen in de systeemvoorkeuren (bij accounts > inloggen) die te maken heeft met one-eye (selecteren en dan op dat vakje drukken waar een ‘-‘-teken instaat).

zoals gezegt zijnde… :x

Bijdrager
    EagerB0bNerd

ok dan !
    :D

en bedankt !

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.