21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    djeckofdiamonds

Startup sound van Mac veranderen?

Weet iemand toevallig of je het startup geluidje wanneer je je Mac opstart kan veranderen in een ander geluidje ?

Bij voorbaat dank,

Bijdrager
    DarkRaverNL

Volgens mij is dat erg lastig of kan dat niet eens, aangezien het op het moederbord ofzo zit ingebakken, en niet in het systeem zelf:P

Bijdrager
    Maced.2

waarom dan? deze sound is toch geweldig….:D :D
    [zeker oud windhoos gebruiker :P ] geintje

Bijdrager
    LighScan

Daarvoor moet je het EFI aanpassen. :sealed:

Bijdrager
    R-Flow

Nope dat opstartgeluid zit helemaal in de EFI of Open Firmware gebakken, dus daar is eigenlijk geen beginnen aan.

Bijdrager
    KingAchille

Het is toch net hetgeen het geluid doet vermoeden? Het binnenstappen van de hemel:lol:
    Mvg,

Bijdrager
    djeckofdiamonds

maar het zou toch vet zijn als je opeens een mp3 sound hoort hahaha.. dat is wel erg overdreven maar het zou wel vet zijn als je hem op zou starten en opeens zou je horen “hustlin’ van Rick Ross”:P

Bijdrager
    MouseMighty

Om even de antwoorden te nuanceren. Je kan het opstartgeluid van je Mac veranderen. Kan moeilijk en kan makkelijk, afhankelijk welk systeem je gebruikt. Onder OS9 kan je nl vrij simpel het opstartgeluid veranderen zelf het opstartscherm is te tweaken (lang leve de dagen van ResEdit!!). Onder OSX is het een stuk lastiger en zal je inderdaad het EFI moeten aanpassen en dat is geen eenvoudige klus. Het antwoord is dus ja en nee. Mag de TS kiezen, afhankelijk van de gebruikte computer/systeem!

Bijdrager
    Robbert

Okee interessant! Ik kan me inderdaad wel herinneren dat het op mijn oude xp wel kon!:? Maarja het geluidje is al mooi genoeg :)

Bijdrager
    djeckofdiamonds

Ok ik weet nu dat het dus wel kan, maar ik wil graag weten hoe ik het geluidje kan veranderen. Kan iemand mij dit uitleggen ?

Bijdrager
    N-Freak

Dat kan niet, bij Windows komt het geluid pas NA het opstarten van Windows.

Bij de Mac hoor je het bij de EFI (voormalig BIOS) BOOT. Dus om het te veranderen zou je je EFI moeten aanpassen, wat niet haalbaar is voor een consument.

Bijdrager
    pinkie
    Bijdrager
    Gothenburg

Je kunt toch ook gewoon het geluid uitzetten voordat je je computer opstart? Dat doe ik altijd op mijn Macbook Pro:)

Bijdrager
    sven-

En dat is dus niet slim, want die “boing” is juist handig om te checken of je wel of niet problemen hebt met je Mac.

Bijdrager
    djeckofdiamonds

die “boing” vind ik niet irritant ofso, maar ik zou het wel vet vinden als je opeens een mp3-song zou horen, bij wijze van spreken. Maar iedergeval het kan dus niet =P

Bijdrager
    MouseMighty
    ”MouseMighty”

Het antwoord is dus ja en nee. Mag de TS kiezen, afhankelijk van de gebruikte computer/systeem!

Als jij nou vertelt met welke Mac en systeem je werkt maakt dat het antwoorden een stuk makkelijker….

Bijdrager
    AST

Ik vermoed dat ie OSX draait, maar wat info zou inderdaad fijn zijn 8)

Bijdrager
    Dagaloni

Een vraagje.. wat is EFI? Nog nooit van gehoord:P

Bijdrager
    trabant

Zoiets?

Moderator
    Poezenbeest

Zonder garantie… deze oplossing.

Het risico is dat je in het systeem zit te klooien en dus de basis van OSX kan verknallen. Of je het risico wenst te nemen, is verder niet aan mij, maar ik zal je ook alvast de oplossing geven, namelijk een her-install van je systeem met de optie ‘Archiveer en installeer’ vanaf de originele installatieschijf.

Nogmaals.. de waarschuwingen worden niet voor niets gegeven, lees dus goed die site door en lees alle readme’s door die je er bij krijgt…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”Dagaloni”

Een vraagje.. wat is EFI? Nog nooit van gehoord:P

Zeker ook nog nooit gehoord van “Googlen” en Wikipedia?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Extensible_Firmware_Interface

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.