8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bstik

Startup items

Waar kan ik ergens een alias plaatsen dat vb. mail direkt opgestart wordt bij opstarten van iMac ?

Kan ik programma’s met een F-toets opstarten ?

bstik

Moderator
    unSOUND

Je kunt als een programma draait de muis ingedrukt houden op het icoon in je dock, dan verschijnt de optie “open bij inloggen”. Dan wordt het programma voortaan direct gestart.

Andere optie is de systeemvoorkeuren openen, en dan accounts > inloggen >

Daar kun je bestanden en programma’s plaatsen die gelijk gestart moeten worden.

Inactief
    Anoniem

Rechtermuisknop + klik op programma in je Dock… de rest wijst zichzelf (Open na inloggen).:wink:

Edit: unSOUND speelt vandaag weer Superman.

Bijdrager
    bstik

Thanxs

bstik

Bijdrager
    Oppie

Mac Help is ook altijd zeer behulpzaam, èn gratis:

Onderdelen automatisch openen bij het inloggen
    U kunt programma’s of documenten automatisch openen wanneer u inlogt op de computer. U kunt elk programma en elk document op de harde schijf kiezen, waaronder Mac OS 9-programma’s.

Kies ‘Systeemvoorkeuren’ uit het Apple-menu en klik op ‘Accounts’.
    Klik op ‘Inloggen’ en klik op de knop met het plusteken.
    Selecteer een programma of document en klik op de knop ‘Voeg toe’.
    Sleep onderdelen in de lijst om de volgorde te wijzigen waarin deze onderdelen worden geopend.
    Schakel het aankruisvak ‘Verberg’ in naast programma’s waarvoor u geen venster wilt openen.

Als u niet wilt dat programma’s na het inloggen worden geopend, klikt u op de knop ‘Log in’ en houdt u de Shift-toets ingedrukt terwijl het bureaublad wordt weergegeven.

Als u wilt dat een onderdeel niet meer automatisch wordt geopend, selecteert u het onderdeel in de lijst in het paneel ‘Inloggen’ en klikt u op de knop met het minteken (-).

Moderator
    Poezenbeest
    ”Oppie”

Mac-Help helpt je vaak aan de snelste manier om een muisarm te krijgen en noemt pas als je goed doorzoekt de sneltoetsen…. Is overigens al een stuk beter dan de Help-functie in de oudere systemen waar sneltoetsen al helemaal niet te vinden waren.

[on-topic]
    TS bedoelde waarschijnlijk ook mdocumenten en mijn hemel… ik wist het antwoord niet. Wel lekker dat Mac-Help zo uitgebreid en volledig is:P

Moderator
    Poezenbeest
    ”Oppie”

Mac-Help helpt je vaak aan de snelste manier om een muisarm te krijgen en noemt pas als je goed doorzoekt de sneltoetsen…. Is overigens al een stuk beter dan de Help-functie in de oudere systemen waar sneltoetsen al helemaal niet te vinden waren.

[on-topic]
    TS bedoelde waarschijnlijk ook documenten en mijn hemel… ik wist het antwoord niet voor de documenten. Wel lekker dat Mac-Help zo uitgebreid en volledig is:P

Overigens is het in Classic-systemen een aparte map in de systeemmap, erg handig als je Classic met bepaalde zaken wilt laten opstarten.

Bijdrager
    disruption

Weet iemand hoe het komt, dat deze login items telkens weer verschijnen? Als ik ze eruit kieper, blijven ze terugkomen elke keer ik een growl notificatie krijg, of een van de cs2 apps draai etc.

Ik ben al blij dat die verdomde iTuneshelper blijkbaar niet meer verschijnt.

maw, hoe verhinder ik dat deze zich daar telkens weer innestelen?

mvg

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.