6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    LMR007

Startup items aanpassen

Hoi, ik heb een tijd terug via terminal mijn startup items vastgezet (ik wilde voorkomen dat programma’s zich aldoor ongevraagd aan die lijst toevoegde).

Echter nu een tijd verder wil ik een item van de lijst verwijderen… en dat lukt niet meer.:D Ik ben zon noob dat ik niet meer weet welke code ik in terminal heb gebruikt. Ook heb alle fora al afgestruind en in mijn folders tevergeefs naar de apps gezocht.

/System/Library/StartupItems
    /Library/StartupItems
    /Library/LaunchDaemons
    /System/Library/LaunchDaemons
    /System/Library/LaunchAgents
    /Users/your-username/Library/LaunchAgents

Iemand een idee hoe ik mijn startup items kan unlocken?

Thanks alvast.
    Simon

Sleutelbeheerder
    Night

Kun je die niet gewoon verwijderen in de systeemvoorkeuren?

 ▹ Systeemvoorkeuren… ▹ Gebruikers en Groepen ▹ Admin-gebruiker… ▹ Login items
    (wel even unlocken door op het hangslotje te klikken)

Bijdrager
    MrBelloNLD
    Bijdrager
    Shmoo

Probleem is alleen dat niet alle apps ( de meeste ) maken niet meer gebruik van dat schermpje. Ze hebben in de voorkeuren van hun eigen app een optie om het te activeren, zodra je dat doet wordt er iets op het systeem gedaan waardoor de app toch start tijdens het herstarten van de Mac maar komt deze app niet voor in dit lijstje.

Sleutelbeheerder
    Night

Dan nóg moet daar ergens iets terug te vinden zijn in LaunchDeamons of Startup Items. Een andere mogelijkheid om automatisch op te starten is er niet…

Bijdrager
    LMR007

Sorry voor de late reactie. Ik dacht een mail te krijgen wanneer er een reply was.

Maar het gaat om Agenda, Mail, Notities. Die wil ik uitzetten, en hebben geen eigen optie in hun voorkeuren scherm. De andere folders zijn echt leeg, dus ik snap er niets van.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.