6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    BranDius

Startup DVD maken

Ik wil een bootable disk maken van een copy systeemschijf Leopard. De copy staat op een harddisk, maar het is geen .dmg-schijf. Ik kan van de harddisk opstarten dus de harddisk is bootable. Via schijfhulpprogramma kan ik geen copy van de harddisk maken want deze is veel groter dan een DVD dl. Wat kan ik nog doen? De originele systeemschijf heb ik nu niet, die heb ik meegegeven aan een vriend die tijdelijk in het buitenland zit.

Bijdrager
    LighScan

Wat is de extensie? .iso?

Via Toast kan je de meeste cd-images wel branden op een cd als bootable.

Bijdrager
    BranDius

LighScan
    Het is geen iso.

Bijdrager
    sypie

Je moet dus een opstart-CD/DVD maken? Maar wil je deze ook gebruiken om te gaan installeren? Want dat gaat namelijk niet.

Je zou, als je de middelen hebt, ook een externe schijf kunnen gebruiken om daar vanaf op te starten, dit kun je voor mekaar krijgen met Carbon Copy Cloner. Je hebt dan hetzelfde systeem als wat je nu gebruikt op je Mac.

Bijdrager
    BranDius

Sypie
    Ik kan van de harde schijf opstarten en ook installeren, maar ik wil een copy op een dvd hebben. Deze copy wil ik meenemen op reis. Een harddisk extra meenemen wordt teveel van het goede.

Bijdrager
    sypie

Als je vanaf de externe schijf kunt opstarten en installeren dan moet je die inhoud op een DVD zetten. Als het om Leopard gaat heb je een DL-DVD nodig.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.