13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Startup chime uitzetten

Ik erger me dood aan de startup chime. nou weet ik dat je het kunt uitzetten met verschillende programmas en dat werkt ook. Maar het nadeel vind ik dat dat programma mee moet opstarten.

Weet iemand hier een scriptje of iets dergelijks wat niet in me geheugen komt te staan, maar wel het startup chime uitzet.

het gaat me niet zozeer om die 4mb. Maar wil de opstartlijst zo klein mogelijk maken.

Bijdrager
    Barney1985

Geen script, maar als je afsluit, zet je machine dan op mute (F3 indrukken). Wanneer je opstart hoor je geen chime.

De chime is trouwens niet alleen voor de leuk: het is het signaal dat je hardware in je Apple goed werkt.

Inactief
    Anoniem

Ow ok. Nooit geweten:p Ik zal hem voortaan op mute zetten.

Bijdrager
    Turbanus

Daar zijn switchers niet mee bekend……. De startchime is al sinds jaar en dag dezelfde en laat je als blije Maccer weten dat je Macc in orde is bevonden om hardwarematig te gebruiken……:wink:

Inactief
    Anoniem

Wel heel apart dat de macbook zo snel doorheeft ofdat alles goed functioneert. Zal ook wel mede komen, omdat er geen BIOS maar een EFI in zit

Bijdrager
    sypie
    Inactief
    Anoniem

De opstart chime van een mac kan met het voorkeurspaneel “startupsound” uitgezet worden.

Kan iemand mij hier dan vertellen wat ze hiermee bedoelen? Of bedoelen ze gewoon dat je het volume moet muten?

Bijdrager
    computer space
    Bijdrager
    Oppie
    ”Destiny”

De opstart chime van een mac kan met het voorkeurspaneel “startupsound” uitgezet worden.

Da’s inderdaad wel een vreemde omschrijving; er is helemaal geen standaard voorkeurspaneel Startup sound. Wel dit 3e partij dingetje:
    http://www5e.biglobe.ne.jp/~arcana/StartupSound/index.en.html

Heb het gelijk in de Wiki even veranderd.

(Edit: te laat…)

Bijdrager
    Bouma

Je kunt ook gewoon verrot geheugen plaatsen dat is namelijk de hardware oplossing om hem stil te krijgen.

Bijdrager
    Nick Nack
    ”Jens

Je kunt ook gewoon verrot geheugen plaatsen dat is namelijk de hardware oplossing om hem stil te krijgen.

:?

Bijdrager
    VincentBaas
    ”Barney1985″

Geen script, maar als je afsluit, zet je machine dan op mute (F3 indrukken). Wanneer je opstart hoor je geen chime.

De chime is trouwens niet alleen voor de leuk: het is het signaal dat je hardware in je Apple goed werkt.

Dat ontdekte ik pas ook, schrok me een rot :| Dacht gelijk dat er iets mis was. Wel vreemd dat muten de boel wel stil houdt en het aansluiten van bijv. oortjes niet :o

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat vind ik overigens slecht, ik vind dat je hem ook op mute moet horen!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.