26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

Startsalaris mac-winkel 26jarige verkoopmedewerker

Beste mensen,

Ik zou graag willen weten wat een “normaal” salaris is voor een verkoopmedewerker met 1 jaar verkoopervaring in een andere branche +10 jaar apple gebruikerservaring (dus aardig wat kennis van zaken) + grafische achtergrond.

Ik kreeg namelijk te horen dat ik om te beginnen €8,50 p/u aangeboden kreeg.

Bijdrager

Als je denkt dat je het ergens anders beter kan vinden, dan lijkt me dat logisch dat je nog even verder kijkt. Ik durf niet te zeggen of het weinig is, maar het is niet veel meer dan het minimumloon:

http://www.minimumloon2012.nl/

Bijdrager
    Koetjesreep

Het gaat ze niet om kennis, het gaat ze om of jij kan verkopen voor een hongerloon. 8.50 voor een 26 jarige. Ik zou er bijna van in mijn broek piesen :D.
    Onder de 18 euro kom ik mijn bed niet uit hoor. Maar goed, ik weet dat ook niet wat iemand in een winkel verdien, maar rond de 12 lijk me niet meer dan redelijk?

Bijdrager
    mac-addict

Ik dacht eigenlijk eerlijk gezegd ook meer in de richting de €11,00 of tenminste boven de €10,00 bruto ……

Bijdrager
    crazywarning

8,50 is wel wat aan de lage kant maar heel veel meer wordt het niet.
    Als verkoopmedewerker zijnde zal je niet boven de 9,50 per uur komen. Vaak krijg je wel een toeslag in het weekend/avonduren/koopzondagen. Ga je een stape hoger (assistent storemager of storemanager) dan krijg je hier vaak een toeslag voor dn zitten er behoorlijk wat bonusconstructies aan vast. Het zal helaas nooit een echte vetpot worden maar goed het is dan ook werk waar veel mensen min of meer voor geschikt zijn.

Uiteraard kan je altijd proberen te onderhandelen
    Over je loon. Moet je ook zeker doen. Elk dubbeltje extra voel je!

Bijdrager
    bluap

Als je uit de titel twee worden vist, namelijk “Startsalaris” en “winkel” dan is 8,50 echt niet slecht. Door het beeld wat mensen van mac en Apple hebben schieten de verwachtingen opeens omhoog. Maar het blijft retail hoor…

Bijdrager
    Yggdrasil

Da’s best weinig voor een 26-jarige. Ik heb twee weken gewerkt in een APR op mijn 15e (na twee weken werd ik nog iets te jong bevonden) en ik kreeg toen al € 8,35 per uur.

Bijdrager
    Olieboer

Onder de 18 euro kom ik mijn bed niet uit hoor.

Dat lijkt me zeker niet reeel en is ruim boven modaal. Ik weet niet wat voor werk jij doet en met hoeveel ervaring.

Bijdrager
    Maverick9898

8,50? Dat is, volgens mij, lager dan het minimum! Ik ben 21 en verdien (weliswaar met een andere bijbaan) 7,40. Ik meen dat dat het minimum is voor mijn leeftijd. Als ik 23 of ouder ben zou ik een tientje per uur verdienen. Het lijkt mij dat je als verkoopmedewerker van 26 wel meer verdient dan dat….

Maar kan je niet beter gewoon als grafisch vormgever aan de slag? Zo fantastisch is dat verkopen nou ook weer niet;).

Bijdrager
    nebilem

Kan je beter bij Action werken verdien je meer…

Bijdrager
    Koetjesreep
    Olieboer op 01 juni 2012

Dat lijkt me zeker niet reeel en is ruim boven modaal. Ik weet niet wat voor werk jij doet en met hoeveel ervaring.

Toen ik 21 was werkte ik bij bijvoorbeeld interpolis en kreeg ik 12 euro per uur. Momenteel heb ik net geen jaar ervaring en verdien ik >18 euro per uur. (gezondheidszorg) (plus we hebben het over bruto hè)

Bijdrager
    Floor van Sandt

Ik denk dat je toch niet moet verwachten dat je heel veel verdient in een winkel, ook al is het een winkel van Apple. Ik denk dat 8,50 best reëel is, meer dan 10 euro moet je sowieso niet verwachten.

Bijdrager
    SMac

@Koetjesreep: da’s best stevig; in de gezondheidszorg nog wel. Voor de duidelijkheid met 18 euro per uur (bruto) neem ik aan dat je rond de 3200 op fulltime basis verdient. Met 1 jaar ervaring lijkt me dat erg veel, behalve als je als psychiater aan de slag bent? Minimaal schaal 65 lijkt me ofzo.

Een startende notaris bijvoorbeeld zal ook niet meer verdienen dan 2500 euro bruto; dan heb je het ongeveer over 14 euro per uur…

Ik denk inderdaad dat werken in een winkel richting de 10 euro zal gaan, maar goed, in dit geval heb je in ieder geval nog allemaal apple spullen om je heen:-)

Werk ze alvast!

Bijdrager
    Koetjesreep

Geen psychiater, wel loonschaal 65 inderdaad.

Ik vind die 8.50 echt schandalig voor iemand van 26. Stel dat je ook nog een gezin moet onderhouden en dergelijke. Ze zouden eens wat meer in hun personeel moeten stoppen.

Bijdrager
    MBPuser

€8,50 p/u bruto?:confused: Zou je niet eens lekker wat anders gaan doen ofzo, in het Westland krijgen ze al 5 knaken per uur om tomaten te plukken..

Bijdrager
    Olieboer

Wordt wel interessant zo, kunnen we geen ‘salaris’ topic maken?

Ik verdien 14 per uur bruto, bijna een jaar ervaring, in de gezondheidszorg.

Bijdrager
    mac-addict

Bijdrager
    nebilem

Met hoge werkdruk bij een apr mag je toch wel meer salaris verwachten. Ze werken met targets die je moet behalen voor een laag salaris.

Bijdrager
    Yachtbrochure

€8,50 zal wel gelijk zijn met minimumloon.

Kijk deze tabel voor 2012 er maar even op na;-)

http://www.minimumloon2012.nl/minimum-uurloon/

En of dat veel of weinig is ….. geen idee

Bijdrager
    mighty servant

Ik kreeg namelijk te horen dat ik om te beginnen €8,50 p/u aangeboden kreeg.

Even voor de duidelijkheid…..bruto of netto?

Bijdrager
    bluap

mac-addict
    Waar slaat deze reactie op …..

Deze reactie is gelijk aan een andere reactie bedoeld:

Ik denk dat je toch niet moet verwachten dat je heel veel verdient in een winkel, ook al is het een winkel van Apple.

Bijdrager
    mac-addict

BRUTO! haha:o

Bijdrager
    mighty servant

BRUTO! haha

Je hebt het niet genoemd ….vandaar :slant: Je zit met zo’n uurloon net boven het minimumloon. Is er nog gesproken over winstdeling of provisie? Op die manier …en met toeslagen kan het nog wel aardig oplopen. Alleen in het geval van een werkloosheid telt dat allemaal niet mee voor een uitkering.

Bijdrager
    RamonV

Ach, die 8,50 is nog altijd het dubbele van mijn loon!:wink:

Bijdrager
    fonten

Het is inderdaad ook meer als wat ik verdien maarja klinkt sowieso vrij weinig dacht dat het gemiddelde iets van 40 euro per uur lag

Bijdrager
    flrmarcel

Ik als 25 jarige werk bij een APR voor 9,65 per uur.
    Werk er nu een jaar en het salaris is sindsdien (nog) niet aangepast.

Voor het geld hoef je het niet te doen! Retailbranche staat er om bekend dat de gegeven lonen geen vetpot vormen. Er worden dan ook geen speciefieke opleidingseisen gesteld aan de funtie van verkoopmedewerker.

Die gebruikerskennis zegt niet zoveel, gaat meer om het gegeven of je dat op de gewenste manier kunt overbrengen. Kennis van zaken is mooi meegenomen voor met name de service, tijdens een verkoopgesprek zul je hier niet of nauwelijks gebruik van maken omdat je voor een groot deel via een door Apple bedacht protocol te werk zult gaan!

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.