12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    marf

startpagina Safari

Sinds de (ongevraagde) update van Safari een paar dagen geleden opent de startpagina van Safari met apple.com. Ik heb al vele malen geprobeerd dit te wijzigen door een andere site in te vullen in de voorkeuren maar hij plopt steeds weer terug naar apple. Heel vervelend. Herstarten helpt niet.
    Heeft iemand een oplossing?

Bijdrager
    fred44nl

ga in Safari naar Voorkeuren – Algemeen.
    en daar kun je jouw eigen startpagina invullen.
    als je daar “about:blank” (zonder quotes) invult, dan krijg je een blanco pagina:)

Bijdrager
    Shmoo

Zal mij niets verbazen als het gewoon Adware op de computer is en dat het een kloon van de Apple site is. ?

Dit soort dingen zijn toch al 25 jaar de normaalste zaak van de wereld om in te stellen en veranderen.

Bijdrager
    marf

@fred44nl Ik schreef nu juist dat het in Voorkeuren niet lukte. Een blanco pagina kun je ook op een andere manier instellen dat is het punt niet. Ik wil graag een voorkeurspagina in stellen.

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden geleden door  Night. Reden: Je kan je eigen bericht aanvullen via 'bewerk' uit het menu als je op je avatar klikt

Bijdrager
    fred44nl

in ~/Bibliotheek/Preferences staan een aantal plists van Safari, bijv. com.Safari.plist.
    verplaats deze es naar het Bureaublad, terwijl je Safari niet hebt geopend.
    open Safari, waarmee je een nieuwe plist aanmaakt met standaard instellingen.

Bijdrager
    jv65

Heeft iemand een oplossing?

Surf éérst naar je voorkeurspagina en klik daarna bij Voorkeuren op “Stel in op huidige pagina”.

@fred44nl Het was even zoeken maar het woord ‘apple’ moest er nog tussen.
    Dank voor de tip maar het werkt niet helaas. Het zal wel een bug zijn, dit is de laatste versie van Safari.

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden geleden door  Night. Reden: Je kan je eigen bericht aanvullen via 'bewerk' uit het menu als je op je avatar klikt

Bijdrager
    fred44nl

een typische bug is het niet, want ik heb er geen last van.
    maak in Systeemvoorkeuren es een tijdeljke gebruiker aan en log daar mee in.
    heb je het probleem daar dan ook ??

Bijdrager
    marf

@jv65 Zodra ik daar op klik springt hij op apple.com. Daar gaat het nou juist om. Wat ik ook doe hij springt terug op deze website. Het zal wel weer El Capitan zijn. Ik neem aan dat er binnenkort meer mensen zijn die last van dit ‘dingetje’ hebben.

Bijdrager
    GoeieDag

Als je niet geholpen wilt worden, hoef je ook geen draadje te openen…:angel:

Bijdrager
    koen

Als ik het woord ‘startpagina’ zie krijg ik altijd een weemoedig gevoel naar de tijd dat er voor elk onderwerp wel een startpagina was te vinden. In elkaar geflanst drie hoog achter in foute html. De tijd van Netscape, en Internet Explorer, en Altavista. :cry:

Bijdrager
    marf

@fred44nl dankjewel ‘fred’, ik zal het morgen eens proberen, ben net thuis. Fijne avond nog.

Moderator
    Night
    marf op 15 december 2017

Het zal wel weer El Capitan zijn. Ik neem aan dat er binnenkort meer mensen zijn die last van dit ‘dingetje’ hebben.

Denk het niet. Ik denk dat de meeste mensen nu aan het stoeien zijn met de bugs in High Sierra, het slechts 2 versies nieuwere OS.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.