16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Ikea

Starten muziek bij screensaver

Ik hoop dat ik hier goed ben. Ik wil graag dat ITunes een afspeellijst start wanneer mijn screensaver begint. Dus een gezellig muziekje wanneer ik pauzeer met m’n werk. Ik heb gezocht maar kan hier niets over vinden.
    Iemand een idee?

Bijdrager
    KarelWillem

Ehm….

Nee, geen idee.

:wink:

Bijdrager
    KingAchille

Waarom druk je niet gewoon op ‘play’ als je pauze begint?
    Mvg,

Bijdrager
    pinkie
    ”KingAchille”

Waarom druk je niet gewoon op ‘play’ als je pauze begint?
    Mvg,

Blijkbaar omdat ie graag wil dat het automatisch gebeurt:?

Met Automator zou het moeten kunnen maar ik kan je niet precies vertellen hoe.

Bijdrager
    Ikea

Precies, natuurlijk kan ik op play drukken maar waarom extra handelingen? Een Mac moet dit toch aankunnen?

Bijdrager
    DouweM
    ”Ikea”

Precies, natuurlijk kan ik op play drukken maar waarom extra handelingen? Een Mac moet dit toch aankunnen?

Mac kan alles aan;) Maar of die functie ingebouwd zit is de vraag. Zoals pinkie hierboven zegt zou je moeten kijken naar Automator.

Moderator
    Mac Daddy

Je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je met je Mac doet en met je pauze, maar waarom wil je zo graag dat je screensaver aan staat tijdens je pauze? Je kan ook je muziekje aanzetten en andere dingen gaan doen, terwijl je scherm nog gewoon aan staat.

Bijdrager
    Ikea

Natuurlijk, alles kan. Maar……… ik ben ook gesteld om privacy.
    Er zijn ergere dingen dan mijn vraag. Het is ook geen levensgroot probleem, maar het zou zo makkelijk zijn. Ik zal Pinky zijn advies eens opvolgen en eens met Automator gaan stoeien.

Moderator
    Mac Daddy

Ik zei al. Wat je met je Mac doet is prima, maar ik was nieuwsgierig.

Ik heb al bijna de oplossing trouwens. Ik was toch nieuwsgierig naar de oplossing. Toch best handig dat Automator. Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar hoe hij nou 1 bepaalde playlist start. Zoals je aan het screenshot zou hij de playlist ‘Voor nu ff’ moeten starten, maar hij start echter de playlist die geselecteerd is in iTunes.

[URL=http://img84.imageshack.us/my.php?image=picture1tb4.png][/URL][URL=http://g.imageshack.us/thpix.php][/URL]
    Klikken maar.

De 2 iTunes actions vind je onder de rubriek Music. En de screensaver, vind je door in de zoekbalk ‘screen’ in te typen.

Bijdrager
    Ikea

Leuk dat je even mee experimenteert. Ik had ‘m net omgekeerd. Dus eerst de screensaver en daarna de playlist. De screensaver start wel, maar geen muziek. Toen jouw volgorde geprobeerd. Dus screensaver als laatste. Ook dan start screensaver, maar ook geen muziek.

Moderator
    Mac Daddy

Nu heb ik het wel voor elkaar.

[URL=http://img366.imageshack.us/my.php?image=picture3ho3.png][/URL][URL=http://g.imageshack.us/thpix.php][/URL]

Ik geef mijzelf even een schouderklopje. Nog nooit wat met Automator gedaan en nu dit al voor elkaar. Maar goed. Apple verdient dat schouderklopje meer, want die maken het zo makkelijk.

Bijdrager
    Ikea

Knap van je, zo had ik ‘m ook. Wel screensaver maar geen muziek. Ga nog ’s verder uitproberen. Wellicht dat ik iets over het hoofd zie.

Moderator
    Mac Daddy

Hmm. Raar. Staat iTunes aan? Bij mij duurde het de eerste keer wel even tot hij werkelijk ging spelen. Waarschijnlijk omdat hij in iTunes eerst naar die andere playlist moest springen.

Bijdrager
    Ikea

Ha, ik heb het gevonden! ITunes startte automatisch op als ik Automator startte en ik zag dat het eerste nummer van mijn afspeellijst al halverwege was, dus het werkt. Wat blijkt……. ik heb Airfoil maar mijn tuner staat niet aan. Toen ik in Itunes de optie veranderde in ‘computer’ speakers, ging het goed.

Nu de grap………. als ik weer aan het werk ga, dus mijn muis aanraak, kom ik weer op mijn werkscherm. Dan moet de muziek ook stopppen. Ga ik nu proberen.

Mac Daddy, hartstikke bedankt!

Moderator
    Mac Daddy

You’re welcome. Tja, ik weet niet of dat mogelijk is.
    Ik zag ook dat je de iTunes visualiser in Automator kan acitveren. Deze kan je alleen met Appeltje+F van fullscreen afhalen en met Appeltje+T echt stoppen. Misschien is dat een optie.

En ik vroeg mij af, als je dit hebt opgeslagen. Hoe activeer je dit dan makkelijk? Ik kan nergens iets vinden van een sneltoets functie of iets dergelijks.

Bijdrager
    Ikea

Hi Mac Daddy, voor mij ook de eerste keer dat ik met Automator experimenteer. Inderdaad een leuk programma.
    Ik heb ‘kijk wat ik doe’ gekozen. Hiervoor moet ik ‘activeer toegang voor hulpapparaten’ gebruiken. Daarna ‘onderbreek afspelen Itunes’. Dat gaat goed, alleen… ik ben bang dat hij dit ook doet wanneer Itunes speelt en ik helemaal niet m’n screensaver aan heb. Dus even experimenteren met een toetscombinatie. Ik hou je op de hoogte!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.