15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Gerbenvink

starten met programmeren voor mac

hallo
    ik zit al een tijdje met het idee in me hoofd van ik zou graag willen programmeren voor mac.
    ik ben vanmorgen begonnen met codeacedemy. Ik dacht dus dat het wel een goede start zou zijn en heb java script aangeklikt. ik ben nu al bij de 13e oefening van de 28.
    Maar mijn vraag is dus is dit al genoeg om de basis te leren om dadelijk een app te kunnen maken in xcode?
    En zijn er nog andere tips? (als het boeken zijn als het kan dan graag in het Nederlands want heb Dyslexie)
    En dan mijn laatste vraag wordt het lastig om een app uit te brengen als je 14 bent?

bedankt alvast

Bijdrager
    TheBigZ

Wil je voor iOS of voor OS X programmeren? De overeenkomsten zijn groot.
    Voor iOS zijn er uitstekende podcasts van Paul Hegarty in iTunes U.

https://itunes.apple.com/us/course/coding-together-developing/id593208016

Bijdrager
    Gerbenvink

nauw ik wil graag iphone apps ontwikkelen. want voor OSX zit je meteen aan een software/programma wat mij veel moeilijker en langer duurt om te maken lijkt. dus eerst een IOS app

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Programmeren doe je niet zomaar. Naast het ‘willen’ moet je het ook in je hebben en de mogelijkheid om al die kennis paraat te hebben na verloop van tijd.
    Belangrijk is dat je met een taal begint waarmee de soort applicaties die je wilt maken ook inderdaad goed en makkelijk gemaakt kunnen worden want elke taal heeft zijn voor en nadelen.

Verder dacht ik niet dat je een bepaalde minimum leeftijd moest hebben om je als ontwikkelaar bij Apple aan te kunnen melden.

Bijdrager
    Gerbenvink

oke erg bedankt.
    kan je met java script ook in xcode werken?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

XCode is een IDE (Integrated Development Environment) pakket voor meerdere programmeer talen.
    Alle bekende talen kunnen in Xcode gebruikt worden.

Bijdrager
    computer space

javascript is natuurlijk vooral een webtaal. Je zult er best nep-apps mee kunnen maken, apps die eigenlijk verkapte websites zijn, maar ja, of je dat nu moet willen.

Bijdrager
    Gerbenvink

oke dan ga ik maar snel een andere taal leren want ik wil natuurlijk geen nep-apps

Inactief
    Anoniem

Misschien is Codecademy iets voor je.

Inactief
    Anoniem

De taal die het meest gebruikt wordt om iOS en OSX apps te ontwikkelen is ObjectiveC.

THX-1138 op 20 oktober 2013

Misschien is Codecademy iets voor je.

Goed idee:

Gerbenvink op 20 oktober 2013

ik ben vanmorgen begonnen met codeacedemy.

Bijdrager
    Shmoo
    computer op 20 oktober 2013

javascript is natuurlijk vooral een webtaal. Je zult er best nep-apps mee kunnen maken, apps die eigenlijk verkapte websites zijn, maar ja, of je dat nu moet willen.

Wat blaat jij toch altijd domme onzin..

Dit zijn allemaal nep-apps zeker ?
    http://www.brackets.io/
    http://html.adobe.com/edge/

Je hebt geen idee waar de verschillende Javascript producten op dit moment staan en waarom Google al die kleine bedrijfjes met een idee aan het opkopen is zodat ze er hun naam onder kunnen zetten ook al zijn ze Open Source.

Dacht je werkelijk dat Apple iWorks in de browser ( op basis van webstandaarden ) zomaar aan het bouwen is voor die hele kleine doelgroep mensen die toevallig op een device werken waar ze geen toegang tot de Pages.app hebben maar wel tot het internet ?

Bijdrager
    computer space

Met Javascript is niks mis, maar wel met het verpakken van een JS website in een iOS App. Laat m dan gewoon in de browser draaien, kan iedereen erbij.

Bijdrager
    Gerbenvink

kan ik met C# ook iOS apps maken?

Bijdrager
    TheBigZ

Ja dat kan: http://xamarin.com/ios

Maar ik zou toch met Objective-C beginnen.

Bijdrager
    Hydræ
    Gerbenvink op 20 oktober 2013

…graag in het Nederlands want heb Dyslexie)

Is Dyslexie dan taalafhankelijk? Programmeren gebeurt doorgaans in het Engels dit moet je wel beheersen. Dyslexie is niet erg praktisch voor het programmeren. Een komma, haakje of spatie vergeten betekent dan een bug in je app.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.