5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    lekboulevard

Start-up volume needs repaired

Ik krijg bij via de disk-utility regelmatig de boodschap dat mijn start-up disk gerepareerd moeten worden.Doe dit dan mbv van de systeem DVD, na enige weken krijg weer dezelfde boodschap
    Iemand een idee?

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Misschien kan Disk Warrior het nog in orde krijgen, of wie weet helpt een schone herinstallatie. Anders wordt het tijd voor een nieuwe harde schijf, vrees ik

Bijdrager
    lekboulevard

Met de Disk utility van de DVD is de startup volume weer gerepareerd, neem aan dit vergelijkbaar is met de Disk Warrior?

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Niet helemaal, Disk Warrior kan iets meer. Als je geen problemen meer hebt na Disk utility, is het misschien verholpen. Maar als het terug blijft komen, zou je DW nog kunnen proberen.

Of je bespaart jezelf mogelijk een hoop tijd en ellende met een nieuwe Harde schijf…

Sleutelbeheerder
    Night

Wat voor jou ook ’n mogelijkheid is, is om (m.b.v. het gratis Carbon Copy Cloner) een 1 op 1 duplicaat te maken van je HD op een externe HD en dan vanaf daar op te starten. Vervolgens de interne HD opnieuw formatteren en dan bij opties te kiezen voor het overschrijven met ‘nullen’. Dan zijn alle evt. bad sectors opnieuw gedefiniëerd en is je hele schijf van A tot Z eens beschreven. Vervolgens volgens dezelfde methode de backup weer terug plaatsen en weer opstarten vanaf je interne HD.
    Goeie kans dat het probleem dan weg is. Mocht het dan nóg blijven voorkomen, dan moet je inderdaad gaan denken aan een nieuwe HD.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.