6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Start met Epiv vs Apple de endgame voor Apple

Ik ben al jaren trouw Apple hondje, maar ik ben er geloof ik klaar mee. Ik vind Fortnite een K-spel, maar de Battle Royale met Apple zet de boel wel lekker op scherp. Je gaat eens kijken naar hoe de Appstore werkt, met een beetje pech gaat de Mac appstore in ARM land dezelfde kant op. Sowieso heb ik totaal geen zin in weer een processortransitie: A) de rek is er wel uit, 90% heeft niet meer nodig dan een quad i7, en die kosten geen drol meer, en worden ook niet meer heet. B) Rosetta2 kan dan wel werken, maar Rosetta is over het algemeen geen blijvertje. Vorige keer hebben we er 3 versies van mogen genieten: 10.4-10.6 hadden Rosetta 1. x86 houdt dan vroeg of laat op, maar ik merk dat ik programma’s steeds langer gebruik, om zelfde reden: nieuw ≠ nieuw. Er is heel weinig softwareinnovatie.

Dan is er nog de OSX updatestrategie: ook helemaal klaar mee. Ieder jaar weer een update, met opnieuw niks nieuws, Catalina riekt nog steeds naar Panther, maar dan zonder strepen. Alleen is het wel zo dat iedere keer oude software niet meer werkt, of developers oude OSXen niet meer ondersteunen. Microsoft heeft Windows in een soort permanente Windows10 modus gezet, veel beter.

Ik denk dat ik mijn aandelen Apple maar ga verkopen. Zijn leuk gestegen, maar ik zie het niet meer zitten met Cupertino.

Bijdrager
    TheBigZ

Een hoog “vroeger was alles beter” gehalte.

Je wordt oud, Kompjoeterspees!:-)

Bijdrager
    fnk

Naar 27 jaar nog steeds altijd beter dan Windows, maar als je wilt overstappen de laatste generatie Raspberry Pi 4 zijn ook leuk.

Bijdrager
    computer space

Alsjeblieft, geen Raspbery Pi’s. Die heb ik net allemaal verkocht. Oud Macje, is goedkoper en beter. Backupje maken? Macje in target-disk stand booten, en je draait zo een kloon. Bij een raspberry pi, getver…. een keer installeren, dan 5 uur bash commando’s typen omdat je alles moet instellen, en dan na een jaar een SD kaart corruptie waar de honden geen brood van lusten. Zit je met je exotische EXT-4 formatering waar je helemaal niks mee kunt….

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Elke Linux van de laatste 10+ jaar leest en schrijft ext4. Als je er niks mee kunt, ligt dat vooral aan jezelf, zeker als je toch al meerdere Raspberry Pi’s hebt liggen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wat de updates van het OS betreft ben ik het 100% eens.

Op een enkele uitzondering na (zoals de ‘Metal’ rendering techniek en het loslaten van 32bit) zit er weinig tot geen nieuws in de vele updates van de afgelopen jaren. Naast de naam gaat het meestal om een net even andere interface (waar je dan weer aan moet wennen) waarbij je soms vraagtekens kunt zetten of het nu echt een verbetering is. Omdat je echt niet elk jaar baanbrekende features kunt verwachten maar er wel elk jaar een update uitkomt is het toch vooral veranderen om het veranderen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.