30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisMax

Starcraft 2 Wings of Liberty

Hallo,

Ik wil graag Starcraft 2 Wings of Liberty gaan spelen op mijn MBP (late 2008) met videocard 9600 GT 256 mb, 2 GB Ram en 2,4 Ghz. Is dit mogelijk en goed te doen? Iemand ervaring? Voordat ik hem aanschaf/download wil ik natuurlijk wel weten of het een beetje draait. Ik lees verhalen dat het beter via Bootcamp loopt maar ik hou het liever gewoon allemaal bij MAC OS natuurlijk want dat is wel zo fijn omdat er ook gewoon een MAC versie is.
    Ik hoor het graag.
    Bedankt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja hoor… maar op de minimale settings (ongeveer):)

Ik zit hier op een iMac 3.06Ghz (3GB ram, 8800GS videokaart met 512MB), en heb als ik de resolutie op maximaal zet kan ik alles op minimaal spelen, met alléén de character-textures op High.

Best een zwaar spel, ik stond er van te kijken hoe resource-gevoelig hij is! Maar wel een onwijs leuk spel om te spelen zeg… ook op een Mac. Ik hoorde inderdaad ook dat ’t op Windows zo’n 30-50% beter loopt, en ik ga ’t ook zelf eens proberen omdat ik de settings ook wel op high(er) wil hebben. Maar uiteindelijk hou ik er meer van om spellen via OSX te spelen. Al is ’t alleen maar omdat ik dan beter gebruik kan maken van m’n Mighty Mouse enzo. (en ik vind ’t prettiger om een spel te kunnen starten en afsluiten zonder heel de computer opnieuw te moeten opstarten).

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    ChrisMax

Bedankt voor je reactie. Ik ga hem vanavond dan is proberen denk ik en ben erg benieuwd. Minimale settings maken mij niet zoveel uit als hij maar vloeiend loopt want het gaat mij vooral om de game zelf:) Precies dat is ook de reden waarom ik hem op MAC wil draaien. Gewoon afsluiten en niet weer helemaal opnieuw opstarten enzo. Als er andere ervaringen zijn hoor ik het graag.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb bij mij de resolutie van 1920×1200 verlaagd naar 1340×900 (of zoiets), en speel nu alles op Medium.. en dat gaat op een enkel momentje na aardig soepel.:)

Bijdrager
    PretPedKadet

Onder Windows zal ie een stuk sneller draaien (Bootcamp).

Bijdrager
    Bart Dekker

onder windows draait hij geweldig. Met mijn 8800 gtx van 4 jaar oud kan ik alles op maximum zetten.

Bijdrager
    JH90

Ik heb dezelfde versie (late 2008) als jij hebt maar dan 4GB RAM. Hij draait op medium goed al zet ik de game gewoon op low omdat ik het soepeler vind spelen.

Bijdrager
    strigoi

Zit te twijfelen of ik SC2 ga halen. Mijn Macbook Pro uit 2007 met een 8600M is minimum spec. Toch gaat deze game echt wel onder Windows draaien mocht ik hem kopen, elke FPS meer is mooi mee genomen. Alleen las ik vandaag iets verontrustends, mijn 8600M is al een keer vervangen. Bovendien klokt de kaart zichzelf terug na ong 2uur nonstop heavy gaming vanwege de hitte.

Blijf het maar raar vinden dat in de tijd van CDs en telefoonlijn internet er volop demo-versies waren en nu glasvezel bijna standaard is een probeer versie er niet meer vanaf kan.. Ben heel benieuwd hoe deze game op mijn MBP draait. Anders wacht ik wel tot ik een Mac Pro heb met een Ati 5870 hehe.

Bijdrager
    Hostyle

Strigoi, check je PM:wink:

Bijdrager
    Hostyle

Vaag… gisteravond zat ik even te spelen. Kreeg ik plotseling de melding: “Achievments temporarily disabled.

Iemand enig idee of dit nog gevolgend heeft voor de gameplay? Het zou jammer zijn als ik de behaalde achievments niet alsnog zou krijgen. Ik had in de campaign mode best mooie dingen gedaan:cool:

Bijdrager
    RobbieDC

Heb zelf een imac i5 met 4850 videocard 512 mb en op OSX moet ik op medium spelen. Op windows via bootcamp waar mijn overige spellen ook staan speel ik dit spel zonder problemen op ultra.

Als je games wilt spelen raad ik je toch aan windows te installeren en je games daarop te installeren en te spelen.

Als je in een later stadium toch nog beslist te doen kun je gewoon verder gaan met je campagne waar je gebleven bent omdat Starcraft 2 online jouw gegevens bewaard.

gr Robert

Bijdrager
    Yannes

Hmm, ik draai deze nu op iMac met ati 4850 card via bootcamp (win7 64 bit) op de hoogste (ultra) settings. Erg leuke game en werkt vloeiend.:smile:

Bijdrager
    Apfel

Vaag… gisteravond zat ik even te spelen. Kreeg ik plotseling de melding: “Achievments temporarily disabled.”

Geen cheats gebruiken.:razz:

Bijdrager
    Gre

Beste StarCraftII-gamers,

ik heb ergens gelezen dat bij elke StarCraftII-game 2 guest-keys zitten die je kan uitdelen zodat iemand de game eerst eens kan testen voordat hij overgaat tot de volle aankoop (of zijn die keys enkel voor PC).

Als dat zo is en iemand heeft een guest-key over voor Mac, mag je mij die altijd doorsturen. Ik wil hem eerst eens testen op mijn Macbook vooraleer ik hem koop. Alvast bedankt.

Bijdrager
    Apfel

Gre probeer maar er zit een guestpass in je mailbox.

Bijdrager
    strigoi

Guest keys zijn voor Mac & PC. Heb nog niet SC2 in Mac OS X gespeeld, maar op mijn MacBook Pro met 8600M 256MB DDR3 draait het (weliswaar in Windows XP) op 1440×900 en graphics settings op medium als een zonnetje! Top spel!

Bijdrager
    Yannes

Kun je ook niet in Guest mode spelen als je het spel hebt gekocht en je geen beta key hebt? Of heb je alleen een betakey nodig om online te spelen?

Ik speel zelf met een cracked guest ding, zonder te hoeven inloggen op Battle.net om te spelen.

Bijdrager
    Hostyle

Waarom zou je in Guest Mode spelen als je het spel zelf gekocht hebt? Of wil je iemand anders laten spelen met jouw game?

Wat je nodig hebt om legaal te spelen is een gamecode en een battle.net-account. Beta-keys en de hele reut zijn niet meer van toepassing (al niet meer sinds 1 juni of 1 juli dacht ik).

@Apfel: cheats gebruik ik niet:wink:

Bijdrager
    Yannes

Ik snap niet waarom iedereen daar nog over praat dan. :slant:

En ik heb het spel niet gekocht. Het zag er helemaal niet leuk uit, daarom ging ik het eerst even proberen.

Bijdrager
    Hostyle

Omdat een guest-key iets anders is dan een beta-key. Een beta-key gaf je toegang tot de beta :crazy:. Met een Guest-key kun je 7 uur lang het volledige spel spelen en deze is twee weken geldig. Een soort demo, maar dan van het complete spel.

Bijdrager
    Gre

Zo,

ik heb van Apfel een guest-key gekregen (waarvoor dank).

Ik heb hem dus getest op een Macbook Intel Core 2 Duo, 2 GB Ram, NVIDIA Geforce 9400m 256 MB.

Het werkt, maar je moet je wel tevreden stellen met lagere settings. Niks hoger dan medium, maar ik ben al blij dat ik nog eens een RTS kan spelen. Het is geleden van de eerste 2 Command & Conquer games op PC, stel je voor. Ben overgestapt op console-gaming omdat dat hardware-matig toch een stuk goedkoper uitkwam na verloop van tijd.
    Eén van volgende dagen ga ik de volledige versie aanschaffen. Voor de graphics doe ik het dus niet, maar puur voor de gameplay.

Cheers!

Bijdrager
    qazwsx

ff een stomme vraag, maar waar kan ik het (online) kopen? Ik zie alleen de PC versie.

Nog een stomme vraag: pc versie onder bootcamp draaien of mac versie?

graag jullie advies!

Bijdrager
    Rickje

PC Versie kan je gewoon kopen. De DVD is Mac/Windows en kan dus op beide systemen worden geinstalleerd. Persoonlijk zeg ik dan: installeer op MacOSX. Hoef je voor dit spel tenminste niet te switchen, is wel zo makkelijk.

Bijdrager
    RobbieDC

Beste Qazwsx,

Mijn eerste voorkeur was ook OSX…. Totdat ik niet verder kwam dan medium. Op windows daarentegen via Bootcamp speel ik met mn settings op ultra wat dus echt een stuk mooier is. Als je dan toch gaat spellen…. Switchen dan maar.

De versie werkt op beide, dus je hoeft geen apart exemplaar aanteschaffen.

Bijdrager
    chillco

Heeft iemand misschien toevallig nog een ongebruikte guest key liggen? Ben me nu door Starcraft 1 + Brood War aan het worstelen en wou daarna graag verder gaan met Starcraft 2. Maar ik wil liever eerst met eigen ogen eens zien hoe hij het doet qua performance. Het liefst houd ik mijn Macbook Pro gewoon schoon zonder Windows;)

Bijdrager
    Hostyle

Ik heb er nog één liggen. Als ik het niet vergeet zal ik hem vanmiddag of vanavond per PM naar je sturen.

Bijdrager
    chillco

Super! Wordt zeer gewaardeerd!

Bijdrager
    Hostyle

En bevalt het?

Bijdrager
    chillco

Hij bevalt prima! Ik was bang dat het spel er op standje ‘medium’ er niet uit zou zien maar dat valt reuze mee. Op die stand draait hij ook meer dan prima. Zodra ik klaar ben met SC1 ren ik naar de winkel om deel 2 te halen.
    Nogmaals bedankt voor de key:)

Bijdrager
    Clouren

Heeft er iemand nog een guest key over die ik zou mogen hebben?
    Ik ben niet zo’n fanatieke gamer, maar nu er weer een populaire strategy game uit is waar je overal goede verhalen over hoort en leest, begint het toch te kriebelen. De eerste StarCraft heb ik nooit gespeeld, maar C&C veelvuldig.

Ik vind het wel bijzonder spijtig dat de Mac versie zoveel slechter presteert dan de Windows versie.
    Op starcraft.org blog lees ik dat je nooit dezelfde performance kan verwachten als onder Windows vanwege de manier waarop Apple de video aansturing heeft geïmplementeerd, aldus Blizzard. Het afschuiven van de verantwoordelijkheid richting Apple / NVidea wordt direct bekritiseerd in dit artikel.

Vandaar dat ik het toch eens wil kijken hoe het loopt op m’n late 2008 MBP, C2D 2,53GHz, 4GB RAM, GeForce 9600 GT met externe monitor op 1920 x 1200.

Zou tof zijn als ik het spel eens zou kunnen proberen (liefst nog deze natte zondagmiddag :sarcastic: ).

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.