4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    RobbieDC

Starcraft 2

Heb zojuist Starcraft 2 geinstalleerd op mijn iMac i5 27 inch.

Nu loopt deze op OS X voor geen meter. Zelfs met de instellingen op medium vindt ik het niet optimaal.
    Ik heb de volgende systeemeisen:

Processor class Intel Core i5
    Processor speed 2.66 GHz
    Video chipset ATI Radeon HD 4850
    Installed Video Memory per Card 512 MB

Op windows 7 (bootcamp) draait het spel wel op de allerhoogste graphics (Low, Medium, High, Ultra). Maarja, windows is sinds de aankoop vorig jaar voor de rest niet meer gebruikt en dat wilde ik zo houden. Volgen jaar bij een nieuwe iMac wilde ik eigenlijk helemaal geen windows meer installeren.

Nu ben ik nog een leek op dit gebied maar ligt dit nou aan OsX die games minder goed ondersteund of ligt het aan bepaalde instellingen in mijn OS?
    Hoor het graag.

Gr Robert

Bijdrager
    a.broekhuis

Hoi Robert,

Ik heb een MBP (begin 2008) en hierop draait StarCraft wel redelijk goed, maar heeft er wel moeite mee, vooral tijdens het spelen van grotere maps.

Maar er schijnt in 10.6.4 iets te zijn met OpenGL en performance. Op verschillende sites (bv http://appletoolbox.com/2010/06/mac-os-x-10-6-4-opengl-graphics-performance-artifact-problems-vmware-steam-starcraft-2-etc/) staat dat dit gerelateerd is aan NVidia chips, dus of dit voor je ATI ook geld weet ik niet.

Een oplossing heb ik ook niet, en je bent zeker niet de eerste die hier last van heeft. Zoek maar eens op google naar starcraft en performance op de mac.

Ik hoop dat het inderdaad een software bug is, die opgelost kan worden.

Bijdrager
    RobbieDC

ok, ik ben dus niet de enigste:)

Bedankt voor je reactie.
    Voorlopig toch nog maar even als bijzaak gebruik blijven maken van Windows dan.

Bijdrager
    siggymac

Het zit waarschijnlijk in de instellingen van de drivers.

Voor nvidia kaarten is er bijvoorbeeld voor Windows een prima tool waar je tot op groot detail de instellingen van je kaart kunt maken en daardoor zomaar een dubbele performance kan halen praktisch zonder beeldkwaliteit verlies. Laatste keer dat ik daarna gezocht had bestond een dergelijke tool er nog niet voor OSX (destijds was het osx10.6.1).

Succes!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.