15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    brouw139

stappenteller telt teveel

dag!

zo af en toe telt mijn stappenteller teveel stappen. vooral als ik lig te slapen.
    zo kan het voorkomen dat ik vanaf 00 uur in de nacht tot wanneer de telefoon daadwerkelijk kan gaan meten 317 stappen per uur doe.
    in alle gevallen hang de telefoon aan een magneetje in een hoesje aan de kast.
    bijgesloten een dag waarop ik mijn telefoon pas om een uur 2 in de middag van de kast haalde gezonde nachtrust

en eentje dat ik de hele nacht gelopen zou hebben.
    lekkere nachtwandeling

wie kent dit fenomeen? en hoe kom ik hier van af?

ben benieuwd!

het is op een iPhone 6s

Bijdrager
    GoeieDag

Apple Watch om?

Bijdrager
    Brombeer

Een telefoon die slaapwandelt?

Bijdrager
    brouw139

slaapwandelende iPhone… Dat is wel een optie ja

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 1 uur geleden door  brouw139.

Bijdrager
    pruus

Heb jij je lengte goed ingesteld? Hoe langer, hoe groter de staplengte….. en draag je de telefoon in je broekzak of borstzak. Ook dat maakt verschil.

Bijdrager
    brouw139

En die Apple watch heb ik nog niet…

Bijdrager
    brouw139

@pruus: het gebeurt juist in periodes van totale rust. Telefoon hangt aan zijn hoesje aan de kast/muur te hangen. Maar alleen is het extra tellen soms wel en soms niet..

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 22 uur geleden door  brouw139.

Bijdrager
    Shmoo

Telefoon hangt aan zijn hoesje aan de kast/muur te hangen

Wat… ?  😐

Misschien trilt te kast wel door de vloer. Mogelijk een wasmachine die in de buurt staat te bollen, een televisie op de kast of misschien zit er wel iemand in die er nog niet uitgekomen is.

Maar jij hebt niet zoiets van… Laat ik de iPhone gewoon eens op een tafeltje leggen, desnoods een nachtkastje waar een Lightning-kabeltje ligt zodat ik ‘m meteen kan opladen? Dat zou natuurlijk extreem raar en apart zijn. Nee, aan de kast of muur hangen is echt heel logisch.

Bijdrager
    brouw139

Ha Shmoo, bedankt voor je meedenken en ook voor je advies. dat van dat hangen.. de telefoon hangt, zoals ik al schreef in mijn bericht, aan de kast aan een magneetje, redelijk tot gewoon bewegingsloos strak.
    En voor jouw info: de (boeken)kast staat naast mijn bed en daar is mijn iPhone opeens mijn klok en wekker EN wordt hij met inderdaad een kabeltje dat daar klaarhangt opgeladen. Verder geen tv of wasmachine die elke nacht staat te draaien.

Wel even je tip van dat nachtkastje ter harte genomen: even gekeken naar de 10 dagen van mijn vakantie waar ik wel een oud Hollands (eigenlijk Spaans) nachtkastje had, en daarop neergelegd telt de telefoon OOK gewoon door.

En: als er iemand in de kast zit thuis.. HUP! ERUIT! zometeen even checken…

goed, ik snap er vooralsnog weinig van..

Bijdrager
    Shmoo

Als je naar je eigen tweede screenshot kijkt dan zie je dat het echt constant 500 en een beetje stappen per uur is, constant.

Dat kan alleen door trillen of iets van buitenaf veroorzaakt worden, misschien wel de magneet.

Bijdrager
    brouw139

Ja, zou kunnen. Maar ook zonder hoesje op nachtkastje… ik ga zo eens factory resetten

Bijdrager
    brouw139

interessante update: vanmorgen ben ik keurig begonnen met 0 stappen op de teller van 00.00 uur tot zeg 09.11 (geen opmerkingen over het late begin van de dag svp;-) )
    en opeens rond 14.15…. FLOEP!! continue beweging vanaf 00.00 uur!!!

we spreken hier over een omgevallen bitje denk ik!

Bijdrager
    brouw139

Factory reset, alles lijkt na 3 dagen nog op orde

Bijdrager
    Brombeer

<p class=”cite”>brouw139 op 16 april 2019 om 14:26</p>
    (geen opmerkingen over het late begin van de dag svp;-) )

Heb lak aan die calvinistische terreur van de ochtendmensen! Om tien uur ’s avonds al zeuren of het niet wat zachter kan, maar wel de volgende dag iedereen voor dag en dauw wakker porren.  Als de avondmensen niet ’s nachts de wacht hielden waren ze allang door de wilde beesten verscheurd, maar dàt vergeten die ondankbare honden weer.

Ugh!

Bijdrager
    brouw139

Haha! Die had ik dan weer niet verwacht. Bloemetje voor Brombeer

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.