18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Powerfull

Stansvormen zes vierkantjes?

Hallo,

Ik wil graag dit laten drukken:

Kan ik hiermee gewoon naar mijn drukker? Hoe zou ik dit moeten aanduiden in mijn indesign bestand/illustrator?

Is dit een standaard stansvorm? De oplage is namelijk maar 150 stuks hoeveel zou me dat ongeveer gaan kosten?

Bijdrager
    Yurgen

Met 150 stuks kan je het in ieder geval beter laten printen dan drukken.
    En ja… een drukker kan toevallig deze stansvorm nog hebben liggen, maar vaak toch (net) niet.
    De kosten van een nieuwe stansvorm zullen rond de 125 euro liggen.

ps…. het aanduiden van een stansvorm kan door in Illustrator/Indesign een nieuwe steunkleur aan te maken (100% magenta bv) en deze stans o.i.d te noemen. En daarmee maak je dan de vorm hoe jij wil dat je document gestanst wordt. Zet deze vorm op lijn overdrukken. Zorgt dat deze kleur in een pdf uitgevinkt kan worden, dus losstaat van de cmyk kleuren.

Bijdrager
    Powerfull

Ok, dankjewel.. Is er ook een manier om dit zonder stanswerk te doen? Of een bedrijf wat hier speciale printers voor heeft?

Bijdrager
    fatboysmart

Lijkt me de enige andere oplossing…

Bijdrager
    HoodedOne

Aangezien je het over een stansvorm hebt, neem ik aan dat je het als stikker/etiket wilt hebben. Als het echt een kruisvorm moet zijn, dan is er een minimale kans dat de drukker ook deze vorm heeft. Zou je het als een vierkant laten drukken, dan maak je meer kans. Het is namelijk ook afhankelijk van het formaat.
    Ja, een stansmes laten maken is behoorlijk duur. Hoe meer stikkers/etiketten op het stansmes, hoe duurder het is. Maar als je deze weg ingaat moet je op €100 of meer rekenen (gokje).

Aangezien de oplage heel klein is, maak je de meeste kans bij een drukker die ook digitaal kan drukken.
    Een andere optie is om het in folie-druk te laten maken. Maar dan is het formaat vaak een beperkende factor.

Maar vraag het gewoon bij de drukker, zij zullen graag bereid zijn om te helpen. En ze kunnen haarfijn uitleggen hoe je de tekening aan moet leveren.

Bijdrager
    Powerfull

Nee, ik wil het vouwen. Uiteindelijk zal er dus een vierkant kaartje uitkomen.

Bedankt voor alle info, ik ga ook zeker bij de drukker langs maar wat voorinfo is nooit erg

Moderator
    Night

Vouwen? Dan zul je behalve de stanslijnen ook nog de rillijnen (vouwlijnen) aan moeten geven.
    Dat doe je op dezelfde manier als de stans(snij)lijnen, maar dan geef je de lijn weer als een stippellijn.

Bijdrager
    rvanheukelum

Oftewel …
    Maar houd rekening met de vouwslagen; de binnenste 2 flappen moeten fractioneel smaller zijn dan de hoogte, omdat de vouw wordt opgesloten. Persoonlijk, met jouw oplage, ik zou ze laten printen en met de hand uitsnijden. Voor een euro of 50 ben je dan echt wel klaar. Als ik zie wat ik hiervoor zou berekenen, is het voor die paar kaarten echt de moeite niet dit bij een drukker/stanser te doen.

Bijdrager
    nookie

Ik begrijp dat dit ook de vorm is die je wilt laten drukken.
    Hoe ga je dit dan vouwen tot een vierkant doosje?
    De zijdes kunnen niet aan elkaar vastgemaakt worden op deze manier. In je titel heb je het over 6 vierkantjes. Waar is de 6e?

Bijdrager
    KarelWillem

Het wordt geen doosje, maar een plat kaartje.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Dit is (veel) handwerk… rillen snijden en daarna vouwen.. Ik hoop dat het effect al die moeite waard is! :?

Bijdrager
    Powerfull

Super bedankt, k ga het even uitvogelen en kijken of het de moeite waard is

Het word inderdaad een plat kaartje, uiteindelijk zal het tot 1 vierkantje kaartje moeten worden gevouwen, en dit was ook een schets daarom had ik nog geen rekening gehouden met snijlijnen of wat dan ook;-)

Nu heb ik na even googlen deze gasten gevonden:

http://www.scadisplay.nl/dps/index.php

Zij zitten in barneveld waar ik dus ook woon (hoe toevallig:) ) Is dit wat?Ik ga natuurlijk zoiezo even langs

Maar naar mijn idee kan ik hier dat wel laten printen/stansen.

Moderator
    Night

Digitaal stansen is al rendabel vanaf oplage 1:-)
    Zéker proberen!

Bijdrager
    cmegens

Ehm als mensen dit tot een gesloten kubus moeten kunnen vouwen dan mis je nog een vierkantje. Just saying….

Bijdrager
    Whamp

Wat is het formaat? Is het wel te printen op dat formaat?

Bijdrager
    Powerfull

Ehm, als je beter gelezen had moest het tot een kaartje gevouwen worden. Dit beteken plat. geen 3d vormen of wat dan ook. Formaat zal dan ook normaal kaartje zijn.

Bijdrager
    remisc

tja, dat is 5x materiaaldikte.

wat vouwt als eerste? maak t niet te klein, dan wordt t al gauw een propje.
    en een stansje voor 150 stuks…..

Bijdrager
    Whamp
    ”Powerfull”

Ehm, als je beter gelezen had moest het tot een kaartje gevouwen worden. Dit beteken plat. geen 3d vormen of wat dan ook. Formaat zal dan ook normaal kaartje zijn.

Oh, een normaal kaartje! Dan is het formaat ook normaal :?
    Je bent toch afhankelijk van het printformaat.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.