8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Ali B

standalone videospeler -> digitale videocamera -> imovie

Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk is om in Imovie vhs cassettes te bekijken via je DV camera.

Maar het wil niet lukken bij mij.
    Ik doe het als volgt: Ik heb een scart van mijn video naar tv (die normaal naar mijn tv gaat ) waarin via een tussenstuk ik die gele rode en witte kabeltjes inplug (er hangt nog een s-video aan denk ik maar die gebruik ik niet) en dan maar mijn digitale camera. En mijn dv camera via firewire naar imovie, ik heb alles standen van mijn camera al geprobeerd vcr,camera,memorystick mode maar het lukt niet.

Wat wel lukt, als ik die rode witte en gele en die s-video aan mijn tv koppel dus niet aam mijn video kan ik wel de beelden bekijken die op de dv-cassette staan maar ik wil het dus juist omgekeerd. IS dit dan eigenlijk MOGELIJK??

Het gaat over en sony DCR-PC105 en een philips video en tv nieuw van dit jaar nog.En een powerbookie

Bijdrager
    Tjerker

Mijn Canon camera moet ik op ‘vcr’ zetten en dan op line rec ofzo. Hij komt dan in een pauze stand waar op het display de vhs te zien is. Ik kan recorden, maar hij geeft het signaal dan ook door over firewire…

ff spitten in de manual van je camera?

Bijdrager
    Ali B

op http://www.kieskeurig.nl

vlgs deze persoon is het dus mogelijk alleen versta ik zijn uitleg niet is er iemand die het anders kan uitleggen? Zekers met betreffende het type kabels en wat ik met wat moet aansluiten want ik heb het gevoel dat ik de in’s en in’s en de out’s met out’s verbind..

Wolter333: Correctie eerdere reaktie: de 4 polige mini-jack is bij de pc105 bestaat niet maar is een speciale multi-connector. Deze kabel (naar tulp) wordt erbij geleverd. (31-12-2003)

Wolter333: Je kan een extern annaloog (composiet en S-VHS) videosignaal met de PC 105 opnemen. Meest voor de hand liggend is composiet opdat dat in ieder geval uit een externe camera (bijvoorbeeld een print camera) komt. Je hebt dan de 4 polige mini jack kabel nodig die je gebruikt op iets vanaf je pc-105 op een tv af te spelen. Je gebruikt de gele tulp connector alleen nu als composiet video ingang voor de pc-105. De pc-105 in opnamen zetten: Eerst op VTR. Je ziet nu op je display het beeld van de externe camera. Op het display naar Page 3 en dan moet daar ergens REC start te vinden zijn. Succes (29-12-2003)

Bijdrager
    Ali B

Oke ik denk denkt dat ik het gevonden heb is. Ik denk dat ik een videorecorder nodig heb net s-video out? Bestaat dit? Op mijn tv zit er een maar ik denk dat dit een s-video in is…. HELP KLOPT DIT

Bestaan er vcr met s-video out?

Bijdrager
    Haddock

Weet je zeker dat jouw camera een analoge ingang heeft? Zo ja, dan moet het gewoon kunnen via de bijgeleverde kabel waarvan je de drie tulp-stekkertjes in een scartstekker kunt pluggen. Let op. Dat moet dan wel een scart zijn met een schakelaartje er op zodat je hem kunt omzetten van uitgaand naar ingaand signaal. Die scartstekkertjes kosten 4,- euro bij de electrohandel. Met de bijgeleverde scartstekker van Sony zal het niet lukken.

Succes.

Bijdrager
    Liam

De PC105 heeft video in, ook S-video. Dat hebben inderdaad niet alle camera’s, alleen de betere.
    Haddock heeft gelijk, in de door Sony meegeleverde scart zijn lang niet alle pennetjes doorverbonden. Om video uit een ander apparaat te krijgen heb je dus een scartplug nodig waar zoiets als ‘OUT’ op staat.
    Als dat andere apparaat een S-video uitgang heeft (ook Y/C genoemd) dan verdient het de voorkeur om die te verbinden met dezelfde soort plug op je camera, de gele plugjes laat je dan los hangen. Heeft de bron dat niet, dan gebruik je de gele plugjes wel.
    Meestal zet je de camera op VCR, als je in het menu de juiste instellingen hebt gemaakt dan zal hij passief (niet in camera-mode) doorgeven aan de FireWire uitgang. Eigenlijk maak je alleen gebruik van de AD-converter. Je zet de camera dus niet op opname omdat hij dan beeld van de opnamechip door wil geven. In de gebruiksaanwijzing moet je kunnen vinden welke menu-instellingen je moet wijzigen.
    Succes.

Bijdrager
    Ali B

Ik zal dan eens op zoek gaan naar zo een speciale scart aansluiting, of misschien een vcr met zo een Y/C of s-video uitgang Bedankt voor de tip ik heb inderdaad na de hele handling van a tot z te lezen gevonden wat de juiste instelling zijn

Bijdrager
    i3enhur

Die scart in/out converters koop je voor een euri of 10-15 bij de betere ‘vakhandel’ denk dat zelfs de MM ze wel heeft.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.