3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    minne

Standaardprogramma voor type bestanden wijzigen

Al m’n Java-files worden op dit moment geopend met Project Builder, maar ik vind dat niet zo fijn. Hoe zorg ik ervoor dat in één keer al mijn Java-files vanzelf geopend worden in een ander programma (JJEdit). Ik kan het wel file voor file wijzigen (of met een aantal files tegelijk door selecteren), maar niet in één keer voor alle bestanden

Als net-switcher ben ik gewend dit in Windows via Mapopties… –> Bestandstypen te wijzigen. Zoiets moet toch ook met Mac OS kunnen?

Bijdrager
    verbeek.h

Deze vraag komt zeer regelmatig langs. Misschien een idee om die eens op te nemen in OS X FAQ (moderator?)

Selecteer het bestand door er een keer op te klikken. Druk appeltoets-i.
    Klik op het driehoekje Open met: Selecteer het programma dat je wilt gebruiken. Klik ook op “gebruik dit programma om alle documenten etc.” en klik op de knop Wijzig alles…

Bijdrager
    minne

Het werkt niet. Hij vraagt om de confirmatie of ik wil wijzigen, en zegt daarbij dat deze wijziging voor alle JJEdit-documenten met extensie .java van toepassing is. Blijkbaar is het dus niet voor Project Builder-documenten met extensie .java van toepassing, want deze veranderen allemaal niet. En daar ging het me nu net om;)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.