26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

standaard quicktime 7 op laten starten

Hoe kan ik quicktime 7 standaard laten opstarten in plaats van de nieuwe quicktime? de huidige quicktime heeft nogal wat beperkingen (plugins).

Bijdrager
    Sascha

Toon info (CMD+i) op een bestand met een extentie waarvan je deze altijd wilt laten opstarten met QT7 en dan ‘open met programma’ veranderen en dan ‘toepassen op alle gelijksoortige bestanden’ aanvinken.

Bijdrager
    bonestaak

Bedankt, ik had eigenlijk gehoopt dat er een snellere manier was om alle soorten extenties te koppelen.

Bijdrager
    Rolf

nog sneller ???

Bijdrager
    Obi

QT7 kun je via de ‘optional software’ installeren naast de bestaande QTX.

QTX is niet zomaar te vervangen, voor 10.6 is QTX geheel opnieuw ontworpen en geschreven,
    het is nu 64 bits. QT X is een essentieel onderdeel van 10.6, maar het heeft nog niet alle
    functionaliteit aanboord die in de oude QT7 aanwezig is.
    De oude QT7 is gebaseerd op een ontwerp uit 1991 en voldeed niet meer voor een 64 bits OS.

Je kunt QT7 gewoon naast QTX in 10.6 gebruiken. QTX kan bv nieuwere video formaten standaard
    inlezen, terwijl voor QT7 een aparte plug-in nodig is omdat ook te doen.

Bijdrager
    JaNiintendo

Installeer Perian, het laat heel veel beeld/audio formaten draaien.
    (Plugin voor QTX)

Moderator
    unSOUND
    Sascha op 09 januari 2011

Toon info (CMD+i) op een bestand met een extentie waarvan je deze altijd wilt laten opstarten met QT7 en dan \’open met programma\’ veranderen en dan \’toepassen op alle gelijksoortige bestanden\’ aanvinken.

Was het maar zo’n feest. In Snow Leopard mag QuickTime X voordringen, en kun je QuickTime 7 niet aanwijzen als standaard speler voor onder andere MOV en MP4 containers.

JaNiintendo op 09 januari 2011

Installeer Perian, het laat heel veel beeld/audio formaten draaien.

Dat is dus juist de grap, een hoop plugins werken niet met QuickTime X. Sommige wel, maar de meeste niet. Het feit dat QTX na ruim een jaar nog steeds een x.0.0 versie is laat ook al zien hoeveel aandacht Apple er zelf aan besteed.

Bijdrager
    Vinhelper
    unSOUND op 09 januari 2011
    Sascha op 09 januari 2011

Toon info (CMD+i) op een bestand met een extentie waarvan je deze altijd wilt laten opstarten met QT7 en dan \\\’open met programma\\\’ veranderen en dan \\\’toepassen op alle gelijksoortige bestanden\\\’ aanvinken.

Was het maar zo\’n feest. In Snow Leopard mag QuickTime X voordringen, en kun je QuickTime 7 niet aanwijzen als standaard speler voor onder andere MOV en MP4 containers.

Hoe kom je daarbij?

Ik kan het wel.

Moderator
    unSOUND

Zo ver kom ik ook. Maar als je daarna op “Ga door” klikt veranderd hij weer vrolijk in QuickTime X.

Bijdrager
    Vinhelper

Bij mij niet, gek genoeg. En hij opent keurig QuickTime 7 als ik een .MOV aanklik. Bewijs ben ik op YouTube aan het pompen. Even geduld, dan zet ik hier een schermopname.

Bijdrager
    Vinhelper

En daar ist ie dan.

Kijk en huiver.

Moderator
    unSOUND

Dan mag jij hier naar kijken en huiveren…

http://www.antisound.nl/Plaatjes/Schermopname2.mov

Ik zou in jouw film overigens niet dat je QT7 succesvol instelt als standaard player voor alle films, en daar gaat het mij nu net om, want dat lukt mij dus niet, op geen enkele machine met Snow Leopard trouwens…

Bijdrager
    Vinhelper

Is dat dan ook de 10.6.6 versie?

En waarom heb jij 2 QuickTime 7-versies?

Moderator
    unSOUND

Ja, dat is 10.6.6

Er staan trouwens geen 2 versies, er staan QuickTime, QTamateur, QuickTime X en QuickTime launcher.

Moderator
    Mac Daddy

@Vinnie: Dat wat je laat zien, bewijst nog niks. Als je daarna een .mov dubbelklikt. Opent ie dan nog QT7?

Moderator
    unSOUND

Je ziet in zijn filmpje alleen dat die film is ingesteld om in QT7 te openen. Dat lukt mij ook wel bij losse bestanden. Maar instellen als default player lukt bij mij niet, zoals in het filmpje te zien is.

Bijdrager
    Vinhelper

Excuses, die ‘Launcher” heb ik ook.

En welke plugins?

Ik heb hier FlipforMac, Perian, QuickTime X, en Divx.

In die QuickTime X staan een aantal dingen geblokkeerd, waarschijnlijk komt het daardoor. Maar het is dus mogelijk.

Dat ik het aan het veranderen was, zie je een stukje hierboven op het screenshot. In het filmpje zie je het openende infovenster waar QT7 als default staat. Zoals ik al zei: ik kan kiezen wat ik wil, en het opent met wat ik heb ingesteld.

Moderator
    unSOUND
    Vinhelper op 09 januari 2011

In het filmpje zie je het openende infovenster waar QT7 als default staat. Zoals ik al zei: ik kan kiezen wat ik wil, en het opent met wat ik heb ingesteld.

Maar in het info-venster staat geldt voor dat bestand… Pak een bestand wat nu staat ingesteld om met QuickTime X te openen, verander dat naar QT7, klik op “Wijzig alles”, en bevestig dat. Gaan alle MOV bestanden dan ook echt naar QT7, of schiet hij dan terug zoals bij mij ?

Bijdrager
    Vinhelper

Hola, wacht even, krijg nou wat.

Ik krijg die hele QuickTime X niet meer opgestart als ik een filmpje aanklik. (Als ik hem als default zet) Ik kan nog wel een schermopname maken als ik hem handmatig start. Ik heb er ook net nog mee naar YouTube geupload.:thumbsup:

Dit is vreemd.:eek: Ik kan hem nog steeds op QT7 zetten, en dan opent ieder bestand keurig met QT7.

Plugins gooien roet in Apple’s eten, geloof ik.

Moderator
    unSOUND

Dat je hem als default kan instellen komt dan ook doordat QuickTime X niet meer opgestart kan worden door een film te dubbelklikken. Dat is namelijk de enige work-around op dit moment voor mensen die onder Snow Leopard toch QT7 als default player willen hebben…

En nee, het komt niet door plugins, Apple heeft met de komst van Leopard een klein programma ( QuickTime Player Launcher ) in QuickTime 7 verwerkt die zoveel mogelijk doorstuurt naar QuickTime X. Door echter te zorgen dat QTX niet automatisch opent na dubbelklikken op een bestand, kun je QT7 wel als standaard player definiëren. Zie ook:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=868664
    http://discussions.info.apple.com/message.jspa?messageID=11202278
    http://hintsforums.macworld.com/showthread.php?t=106054

Bijdrager
    1984
    Vinhelper op 10 januari 2011

Dit is vreemd.:eek: Ik kan hem nog steeds op QT7 zetten, en dan opent ieder bestand keurig met QT7..

Opent hij dan ook een fly…? ik geloof het niet?

Bijdrager
    Vinhelper

Ik bedoel natuurlijk een .MOV-bestand.

Maar als je het wilt weten: nee, een flv opent standaard met QuickTime X, en als ik QT7 kies, opent (en speelt hij af) hij daar mee.

@unSOUND: maar wat moet je daar (in het kort en in het Nederlands) dan voor doen? Ik heb niets bewust geblokkeerd, dus enige aanwijzing zijn de plugins.

Moderator
    unSOUND

Je moet de pakketinhoud van QuickTime 7 openen, en daar het programma QuickTime Player Launcher weggooien. Dat is de methode die ook in de eerste link gegeven wordt.

Bijdrager
    Vinhelper

Die is prima aanwezig bij mij hoor…:innocent: dit is dus een onuitgevoerde work-around, met het effect van een work-around. Wie het snapt mag het zeggen.

Moderator
    unSOUND

Dat zeg ik. Doordat bij jou QTX niet start bij het dubbelklikken kun je QT7 als standaard player aanwijzen. Waarom QTX niet automatisch opstart is vraag 2.

Bijdrager
    Vinhelper

Nog een ontdekking:

Als ik een .MOV aangeef dat alle bestanden met QuickTime Player Launcher moeten worden geopend, springt hij automatisch op QT7 en als ik QuickTime X kies, springt hij op de Launcher.

Bij de launcher wordt het niet geopend (ik krijg wel hetzelfde venstertje als wanneer je QuickTime X opstart vanuit Programma’s), ook wanneer het niet actief was toen ik het bestand dubbelklikte.

En met QT7 opent het normaal.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.