2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Pivni Pes

standaard profiel van de printer aanpassen.

Ik heb hier 2 kleuren printers staan, een Ricoh met sublimatie inkt en een HP Color LaserJet voor normaal printwerk.
    De afwijking van de HP printer is minimaal en heb ik me nooit zo druk om gemaakt, maar de Ricoh printer heeft een grotere afwijking.
    Bijvoorbeeld; als ik blauw PMS 313 print (blauw/groene kleur), dan krijg ik blauw PMS 300
    Nu wil ik een vast kleuren profiel instellen op beide printers, en aangezien de HP direct binnen handbereik staat, wil ik deze het eerste aanpakken en testen.
    Als ik print dan staat standaard bij printerprofiel de FOGRA39 profiel ingesteld, nu kan ik heel makkelijk een ander profiel kiezen, alleen wil ik deze standaard aangepast hebben in de juiste profiel.
    Waar kan ik dit aanpassen?

Bijdrager
    Ir.Bob

Zie je daarboven ‘afdruk voorinstellig’ staan met die diskette ernaast? Klik op die diskette en je instellingen worden opgeslagen. Wil je het systeemwijd aanpassen, dat kan met de ColorSync Utility bij de Hulpprogramma’s.

Ik zeg er nog even voor de volledigheid, dat FOGRA-profiel gebruiken voor beide printers slaat als een tang op een varken. Ten eerste zijn beide printers als het goed is RGB-devices (alleen drukpersen zijn echte CMYK-devices). En moet je een profiel gebruiken wat specifiek op jouw printer een papier combinatie is gemaakt. FOGRA is een standaard-profiel voor Europesche drukpersen en is daarom niet het goede profiel in dit geval.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.