9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    arw

Standaard lettertype instellen voor Mail

beste medemaccers,

Ik wil graag voor mijn uitgaande mail een standaard lettertype instellen ik zie het waarschijnlijk over het hoofd maar waar stel ik dit in. Zodat hij altijd de mail verstuurd met dit lettertype en groote

Bijdrager
    fozzy

Neem aan in de voorkeuren, Letters en kleur, lettertype berichten

Bijdrager
    arw

nee dan wijzigt hij netjes het lettertype in het mail menu en alle mailboxen etc maar als ik een mail verstuur dan is mijn tekst die ik typ anders als hij binnenkomt in een ander mailbox

Bijdrager
    arri

[geen antwoord op je vraag…]
    het verdient de voorkeur mail in plain-text te zenden (dus zonder opmaak/fonts/kleuren/etc..)
    dit o.a. vanwege spam(detectie) en mensen kunnen dan gewoon zelf bepalen in welk font ze je email lezen,

Bijdrager
    Yaris

Ga in de Finder naar Users/Name/Library/Preferences en verwijder daar com.apple.mail.plist. Probeer daarna het standaard lettertype opnieuw in te stellen.

Bijdrager
    Robin Peek

@Yaris bovenstaande tip werkt inderdaad. Ik vind het echter wel noemenswaardig dat Mail hierna al je gelezen en ongelezen e-mail opnieuw moet ophalen van de server. Dit duurde bij mij gelukkig niet zo lang, ging om ongeveer 2000 e-mail-tjes. En tot nu toe lijkt het er ook op dat je de rest van je instellingen in Mail kwijt bent.

Bijdrager
    coninckl

Ik heb de instructie van Yaris gevolgd, maar ik kan wel het lettertype wijzigen, maar niet de kleur. Klopt dat? Ik wil standaard een blauwe kleur instellen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik denk dat de kleur die je kiest genegeerd wordt. Ik gok dat dat dan weer is om te voorkomen dat gebruikers per ongeluk berichten “onleesbaar” maken door een kleur te kiezen die niet of nauwelijks te zien is, en dan niet meer weten hoe ze het weer goed kunnen krijgen.

Bijdrager
    coninckl

Bedankt voor jouw reactie Jakko, maar ik kan me niet voorstellen dat ze bij Apple bang zijn dat de MAC gebruikers dom zijn.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.