7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Walkingfingers

standaard kopie vanuit mail?

via ‘regels’ krijg ik het niet voor elkaar.
    Vanuit mail wil ik bij verzenden nieuw bericht standaard hetzelfde bericht naar een ander mailadres zonder dat bij CC of BCC aan te geven.
    Iemand een oplossing?

Bijdrager
    verbeek.h

Toch moet het kunnen met regels. Ik heb het getest en ingesteld:
    in het vak “als voldaan is aan een van de volgende voorwaarden”: uit het eerste rolmenu “account” geselecteerd. In het nevenstaande rolmenu de account waarvoor het geldt aangegeven. Wil je dit doen voor meerdere accounts dan druk je op de +knop en herhaal je deze stappen.

Vervolgens in het volgende vak “Worden de volgende taken uitgevoerd”
    aangegeven “stuur door als origineel” in het eerste rolmenu. Dan in het vak ernaast het adres waar het standaard naartoe moet.
    Bij het OK klikken kreeg ik de volgende foutmelding:”Deze regel is niet volledig geconfigureerd. Controleer of er een criterium is opgegeven en of er ten minste één taak is ingesteld.”. Dus laat ik Mail nog wat doen, iets stoms zoals het afspelen van een geluid: druk op de + knop, selecteer “speel geluid”, dat dan als tweede taak onder je “doorstuurtaak” die je net hebt opgegeven staat. En dat pikt-ie.

Was dit wat je bedoelde?

Bijdrager
    New morning

Hoi,

Ik heb dit ook geprobeerd. Maar het geldt alleen voor inkomende berichten. Niet voor uitgaande berichten.

Ik denk dat mike iedere mail die verstuurd wordt ook naar een ander adres wordt verstuurd…of niet mike?

Ik vindt het wel een lastige klus. Op versiontracker komen er regelmatig mailscripts. Mischien moet je daar eens proberen…

succes!
    Ben

Bijdrager
    Walkingfingers

klopt inderdaad. gaat om het verzenden van nieuwe berichten! zonder het iedere keer aan te hoeven geven.
    wellicht is er ergens een scriptje voor te vinden.

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”verbeek.h”

Toch moet het kunnen met regels. Ik heb het getest en ingesteld:
    in het vak “als voldaan is aan een van de volgende voorwaarden”: uit het eerste rolmenu “account” geselecteerd. In het nevenstaande rolmenu de account waarvoor het geldt aangegeven. Wil je dit doen voor meerdere accounts dan druk je op de +knop en herhaal je deze stappen.

Vervolgens in het volgende vak “Worden de volgende taken uitgevoerd”
    aangegeven “stuur door als origineel” in het eerste rolmenu. Dan in het vak ernaast het adres waar het standaard naartoe moet.
    Bij het OK klikken kreeg ik de volgende foutmelding:”Deze regel is niet volledig geconfigureerd. Controleer of er een criterium is opgegeven en of er ten minste één taak is ingesteld.”. Dus laat ik Mail nog wat doen, iets stoms zoals het afspelen van een geluid: druk op de + knop, selecteer “speel geluid”, dat dan als tweede taak onder je “doorstuurtaak” die je net hebt opgegeven staat. En dat pikt-ie.

Was dit wat je bedoelde?

Nee, alleen bij nieuw te verzenden!

Bijdrager
    F vd Geest

Uit Apple discussions forum:

Actually – YES:

in order to add a default reply-to header to ALL you outgoing messages, type the following command from the Terminal (make sure to include all quotes and change the email address;-):

defaults write com.apple.mail UserHeaders ‘{“Reply-To” = “theemail@goes.here”; }’

Alternatively, you could go to

http://homepage.mac.com/cricket/

and go to the downloads area – there is a script called “Add Headers to Outgoing Email”

Andreas

Ik heb het script zelf uitgeprobeerd. LET OP: je krijgt een dialoog waarin ‘Example@com’ staat: hier moet je het door te sturen adres invullen. Doe dat wel correct anders krijg je een kopie van alle mail als ‘onbestelbaar’ terug!
    Wil je dit ongedaan maken, gebruik dan het script ook op deze website (Remove headers)

Bijdrager
    Walkingfingers

met de ‘standaard’ scrpits lukt het me niet. Moet eea via terminal? Zo ja, wat is de juiste volgorde van handelen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.