30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    chocolate

Standaard iPod hoesje te vertrouwen?

Hoi,

Net mn nieuwe iPod video binnen en er zit dus een folder bij voor hem in te steken. Ik ben echt bang voor krasjes, maakt dat stofje krasjes ? Iemand ervaringen? Grtzz

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    t.leffers

Dat hoesje is op zich prima, maar als ik je een tip mag geven: Maak je niet druk om een paar krasjes. Je kunt er nog zoveel hoesjes omheen doen en er nog zo voorzichtig mee zijn; er komt een moment dat ie uit je handen dondert of op een andere manier beschadigd raakt. Mijn ervaring -met eigenlijk alles waar krassen/deuken in kunnen komen- is: alleen ’t eerste krasje doet pijn. Het is en blijft een gebruiksvoorwerp. Iets wat je altijd bij je kunt hebben. Als je ‘m zo graag in nieuwstaat wil houden, koop dan een vitrine met een mooi lampje, zet je iPod erin en haal ‘m daar nooit meer uit.
    Aan de andere kant, een hoesje werkt niet alleen tegen krassen, maar zorgt er ook voor dat de iPod niet uit elkaar valt als je ‘m onverhoopt toch een keer uit je handen laat glippen. Die siliconen ‘tubes’ zijn redelijk dun, maar breken de val op een harde ondegrond al behoorlijk.
    Kortom: slim om ‘m in een hoesje te stoppen, maar maak je niet te druk om een krasje of twee.

Bijdrager
    JeeGun

Ik heb de mijnde in een iSee video hoesje zitten. Na maanden intensief gebruik is de iPod echt nog in nieuwstaat, geen enkel krasje. Kwestie van een klein beetje voorzichtig zijn.

Bijdrager
    tommy666

heel belangrijk,leg hem op een stukje stof als je hem neerlegt,je gaat direct veel minder krassen krijgen

Bijdrager
    plonserd
    ”tommy666″

heel belangrijk,leg hem op een stukje stof als je hem neerlegt,je gaat direct veel minder krassen krijgen

omg freak, tis maar een mp3speler hoor..zo’n ding is bedoeld voor ‘on the road’ krassen komen er zowieso, tis de muziek die telt he

Bijdrager
    stavast

misschien wel de ipod video 80 gb van 400 euries.. zoals die van mij. ik heb gelijk een invisible shield gekocht via ebay. het erop plakken viel best mee, maar nu kan ik hem gewoon overal insteken; bij mn sleutels, in mn broek, binnen zak enz enz.

tuurlijk het is maar een mp3 speler, maar met een tft scherm wil je toch ook geen krassen, of op je auto.. zijn ook maar gebruiksvoorwerpen:roll:

Bijdrager
    tommy666
    ”plonserd”

omg freak, tis maar een mp3speler hoor..zo’n ding is bedoeld voor ‘on the road’ krassen komen er zowieso, tis de muziek die telt he

dus ik ben een freak omdat ik op m’n spullen pas?

stel je eens voor,je gaat je iPod verkopen(gwn een veronderstelling maar kom) welke iPod gaat het beste verkopen denk je?die met weinig tot zelfs geen krassen?of die waar je geen 0.5cm² meer vindt zonder krassen?

in andere woorden:
    I REST MY CASE
    (daarom heb ik ook de 2nd gen nano gekocht,gedaan met krassen waar je hoorndol van wordt)

Bijdrager
    Nikita

Gozert, zo’n beetje elke iPod heeft krassen op de achterkant. Iets wat van dat spul is gemaakt en zo glimt gaat vanzelf krassen. Alles krast, alleen zie je het bij de gewone iPod gewoon duidelijker. En dus heeft elke tweedehands iPod geen krasvrije achterkant. Zo simpel is het. Geen zorgen maken dus, je kan het overdrijven…

Bijdrager
    tommy666

kkrassen kommen er hoe dan ook op,weet ik wel,maar als je er wat mee oppast kun je er al een groot deel van de krassen afhouden.

Bijdrager
    JeeGun

Mijn iPod heeft geen enkele kras. En dat zal als het meezit vrijwel ook zo blijven. De iPod zelf is bedekt met een plastic sheet en vervolgens zit ie in een stevige case.
    En dat ik daar zo zuinig op ben heeft inderdaad veel te maken met de dadelijke tweedehands waarde.

Bijdrager
    Brinky

Ik heb nu net een nieuwe ipod video 30 gig.
    Er zitten alleen niet zo’n hoesje bij? Klopt dat?

Bijdrager
    S.A.F

Brinky, bij iedere iPod Video zit standaard een dun hoesje/etuitje om hem in te doen. Kijk nog eens tussen de boekjes.

Ik adviseer de topic starter om bij de Mediamarkt (of ergens anders) Artwizz Scratch Stoppers te kopen. Dat zijn dunne transparante stickers voor de voor- en achterkant van je iPod. Als je ze er op hebt geplakt gaan ze nooit meer los (tenzij je ze eraf wilt halen) en je ziet ze echt niet (!) zitten. Krasjes zijn verleden tijd.

De mooiste, en tevens beste oplossing tegen krassen. Ik heb al vanalles geprobeerd. Voorzichtig omgaan met je iPod en alleen het standaard hoesje gebruiken —> krassen. Een contour design case van hard plastic —> krassen (er komt zand of stof tussen). Gewoon die Artwizz kopen, kost hooguit 15 euro en dan krijg je 6 velletjes.

Je ziet ze niet zitten dus aan het uiterlijk van je iPod verandert niets!

Bijdrager
    Brinky

Bedankt S.A.F.,

Ik heb nog eens gekeken en het hoesje zat er niet bij. Dus opnieuw naar de winkel gegaan en toen een hoesje gekregen:)

Bijdrager
    Steff
    ”FRAU_”

Net mn nieuwe iPod video binnen en er zit dus een folder bij voor hem in te steken. Ik ben echt bang voor krasjes, maakt dat stofje krasjes ? Iemand ervaringen? Grtzz

Denk eens aan je moeder. Die vrouw moet dagenlang maar het huis schoonmaken etc etc. Geef haar eens een afwisseling. Neem 2 grote bollen wol en je iPod voor 1 dag aan haar en ik weet zeker dat je er een prachtig hoesje van wol omheen krijgt.

Werkt hier echt geweldig!

Bijdrager
    patricknano
    ”S.A.F”

Brinky, bij iedere iPod Video zit standaard een dun hoesje/etuitje om hem in te doen. Kijk nog eens tussen de boekjes.

Ik adviseer de topic starter om bij de Mediamarkt (of ergens anders) Artwizz Scratch Stoppers te kopen. Dat zijn dunne transparante stickers voor de voor- en achterkant van je iPod. Als je ze er op hebt geplakt gaan ze nooit meer los (tenzij je ze eraf wilt halen) en je ziet ze echt niet (!) zitten. Krasjes zijn verleden tijd.

De mooiste, en tevens beste oplossing tegen krassen. Ik heb al vanalles geprobeerd. Voorzichtig omgaan met je iPod en alleen het standaard hoesje gebruiken —> krassen. Een contour design case van hard plastic —> krassen (er komt zand of stof tussen). Gewoon die Artwizz kopen, kost hooguit 15 euro en dan krijg je 6 velletjes.

Je ziet ze niet zitten dus aan het uiterlijk van je iPod verandert niets!

Kan je nog wat meer over die Artwizz hoesjes vertellen? Gaan de hoesjes over de click wheel heen? Komen er geen belletjes in als je ze er op plakt? Kan je ze er wel goed op plakken?

Bijdrager
    S.A.F

Over het clickwheel gaan ze niet heen, gelukkig! Dat is ook onnodig. Dat krijg je niet snel kapot en krasjes zie je er toch niet op. Voor het “center” knopje van het clickwheel is wel een stickertje (klein rondje) meegeleverd. Maar die gebruik ikzelf niet.

Luchtbelletje zijn er niet. Ook niet een klein beetje. Gewoon NIET. Dat is alleen zo bij die flinterdunne velletjes die je eerst nat moet maken. Die lieten bij mij ook weer vrij snel los.
    Dit zijn echt transparante stickers. Met een plakkende kant. Geen vrees voor lijmresten als je ze er weer af wilt halen, want er blijft geen lijm zitten. Bovendien kun je ze met een beetje peuteren er weer afhalen. Maar in het dagelijks gebruik raken ze niet los gelukkig.

Het plakken is gewoon heel makkelijk. Deze “stickers” zijn iets dikker dan de rest, waardoor ze heel erg makkelijk te plakken zijn. Een kind kan de was doen. Gewoon kopen die Artwizz dingen. Ik verzeker je dat je tevreden zult zijn. En voor die € 12,- ofzo?

Zoek voor de rest maar even op Google. Succes.

Bijdrager
    patricknano

Oh, oke ga ik voor kijken in de winken, bij dixons heb ik ze niet gezien op de site, dan kijk ik ff in de winkel bij media markt en het past ook wel? Want dat lijkt me lastig om het hoesje er precies op te plakken?

Bijdrager
    S.A.F

Bij de Mediamarkt hebben ze ze wel. In Breda in ieder geval. Het plakken is gewoon heel simpel. Kan niet missen.

Gewoon kopen! Een kind kan de was doen.

Bijdrager
    Fabianz

Binnekort een hoesje van Paul Frank voor me iPod kopen:D

Bijdrager
    patricknano

Ik heb net die Artwizz hoesjes gekocht, maar ik krijg ze er niet mooi vlak op, er komen belletjes in, in ieder geval van die rondjes en dat ziet er niet zo mooi uit. Weet iemand hoe ik dat op een eenvoudige manier goed kan krijgen, want ik vind dat wel jammer. Hoop dat jullie ideen hebben.
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    S.A.F
    ”patricknano”

Ik heb net die Artwizz hoesjes gekocht, maar ik krijg ze er niet mooi vlak op, er komen belletjes in, in ieder geval van die rondjes en dat ziet er niet zo mooi uit. Weet iemand hoe ik dat op een eenvoudige manier goed kan krijgen, want ik vind dat wel jammer. Hoop dat jullie ideen hebben.
    Alvast bedankt.

Die kleine belletjes zijn heel erg klein. Je kunt proberen met een (bank)pasje eruit te strijken. En doe je dit niet, dan gaan ze uit zichzelf binnen een uur of 12 ook wel weg.

Ik heb gisteravond een nieuw velletje erop geplakt. Je hebt in het begin heel kleine bubbeltjes, maar na een (lange) nacht zijn deze volledig weggetrokken.
    Gewoon die sticker goed plakken, eerst een kant en daarna helemaal erop plakken. Zoals je alle stickers plakt als je ze recht wilt plakken. :lol:

Nogmaals: die belletjes trekken weg, dat hoort zo. You’ll see!!!

Bijdrager
    patricknano

Oke, ik hoop dat dan maar ja, want wanneer je het er op plakt komen er al belletjes maar soms kan je het zo er op doen dat het op een bepaald gedeelte er net niet op zit, maar bij het plakken is dat wel lastig… Afwachten dan maar…

Bijdrager
    S.A.F
    ”patricknano”

Oke, ik hoop dat dan maar ja, want wanneer je het er op plakt komen er al belletjes maar soms kan je het zo er op doen dat het op een bepaald gedeelte er net niet op zit, maar bij het plakken is dat wel lastig… Afwachten dan maar…

Mind my words.

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Apple gebruikers zijn van die designwhores. Als er een krasje op komt gaan ze huilen. Ze durven hem niet eens bloot te stellen aan daglicht bij wijze van.

Sommige hier slaan te ver door.

Bijdrager
    patricknano

Het lijkt er op dat die belletjes ind. weg trekken, maar dat weet ik niet helemaal zeker. In ieder geval zitten ze nog aan de rand en als ik het velletje dan iets terug trek en dan er weer goed op zit is het weer gedeeltelijk weg. Ik wacht nog 2 nachten en daarna ga ik proberen om het er dan heel strak op te doen, hoop dan wel dat het nog goed blijft plakken.

Bijdrager
    S.A.F
    ”patricknano”

Het lijkt er op dat die belletjes ind. weg trekken, maar dat weet ik niet helemaal zeker. In ieder geval zitten ze nog aan de rand en als ik het velletje dan iets terug trek en dan er weer goed op zit is het weer gedeeltelijk weg. Ik wacht nog 2 nachten en daarna ga ik proberen om het er dan heel strak op te doen, hoop dan wel dat het nog goed blijft plakken.

Ze trekken uit zichzelf weg. Dit was bij mij na maximaal een uur of 15. Ik ga er wel vanuit dat je weet hoe je een sticker plakt? Dus niet zoals een kind van 5 er gewoon op duwt!

(Dus eerst de onderkant recht erop houden en dan langzaam in een verticale beweging de rest van de sticker erop wrijven, zodat er zo min mogelijk luchtbelletjes onder komen. Maar nogmaals, het is echt niet moeilijk.)

Bijdrager
    patricknano

Nou, de belletjes bijven, wat ik ook doe en hoe ik het ook doe. Ben er niet tevreden over voor 14 euro. Kan ik hiermee nog naar media markt gaan en vragen of zij er raad mee weten? Dat zou dan nog een laatste poging zijn om die belletjes weg te krijgen en anders is het verspild geld geweest.:(

Bijdrager
    S.A.F

Dan ligt het toch echt aan jouw stickerkunsten vrees ik!

Ik krijg ze er elke keer weer perfect op geplakt. Je moet gewoon weten hoe je een sticker hoort te plakken. En dat is zo moeilijk niet:

1. Oppervlak (in dit geval de iPod) schoon maken, zoveel mogelijk stof e.d. eraf halen met een doekje.
    2. Sticker aan 1 kant recht erop houden en zachtjes vast plakken.
    3. De rest van de sticker erop wrijven met een pasje. (Ik had niet eens een pasje nodig.)
    4. Een nachtje wachten.

Binnen 1 min. gedaan! En niet dat ik zo vaak stickers plak. Nooit zelfs haha. Laat het anders een ander doen. Misschien gaat dat beter.

Bijdrager
    JDVM

Iemand misschien ook een idee of deze scratchstoppers ook ergens in een Nederlandse webwinkel te vinden zijn? Ik kan niks vinden met G oogle

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.