11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    WouterHHW

Standaard instellingen voor je printer

Hoi, sinds kort hebben wij een Toshiba 2500S staan bij ons op de zaak en nu heb ik problemen met printen, voornamelijk uit Quark, maar het probleem ligt in de eerste instantie bij mijn standaard instellingen voor de printer dus ik dacht dat dit forum het meest toepasselijk was.

Als je bij Quark het printscherm opent, kan je vervolgens op de knop printer drukken om bij de printerinstellingen te komen (meeste andere programma’s gebruiken dit scherm voor hun print opdrachten). Nu moet ik voor elke afdeling een departmentcode meegeven en deze kan ik alleen invoeren in die printerinstellingen, ik heb hiervoor de instellingen opgeslagen en zodra ik de printerinstellingen open, springt hij ook naar deze instelling. Nu is het probleem dat wanneer ik die instellingen niet open hij mijn standaard instellingen pakt en dat is vrij vervelend.

Nu eigenlijk mijn vraag:
    Hoe verander ik mijn standaardinstellingen van mijn printer?

Bijdrager
    WouterHHW

p.s. ik draai OS 10.3.9

Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Bijdrager
    WouterHHW

Ja, daar kan ik hellaas geen standaard instellingen vinden voor mijn printer:(

Bijdrager
    patrick68
    ”Martiniman”

Programma Printerconfiguratie al geprobeerd?
    Of dit:
    http://localhost:631

Ik wist niet dat dat bestond. Ik wil inloggen maar dat kan niet. Hij accepteert niet mijn gebruikersnaam en ook niet de korte naam.

Bijdrager
    computer space

Korte naam + wachtwoord moet werken. De account moet wel admin-privileges hebben. Probeer anders eens ‘root’

Bijdrager
    WouterHHW

Ik heb hetzelfde:(
    Kan ook niet inloggen met de admin gegevens van ons netwerk (ook al verwachte ik dat eigenlijk al)

Ik heb ook geprobeerd om mijn ww te veranderen (het was niks namelijk), maar ook dan pakt hij het niet. Ik heb admin rechten op deze computer.

Wat bedoel je met ‘root’ ?

Bijdrager
    computer space

Je moet inloggen met de lokale admin-user, niet met een netwerk-user.

Bijdrager
    WouterHHW

Ik ben zelf de lokale adminuser, had eerst geen ww, dacht dat het daaraan lag. Dus daar heb ik er eentje voor ingevoegd, maar hij pakt hem alsnog niet.

Bijdrager
    patrick68

Als root lukt het ook niet. Ik heb mezelf adminrechten toegekend, desondanks werkt het niet (ik werk met Tiger, heb via de site van ESP gezien dat er in 10.3 problemen waren), de oplossingen die daar worden geboden werken ook niet.

Bijdrager
    WouterHHW

http://www.macintouch.com/readerreports/macosx10_3_8/topic2765.html

Daar staat een oplossing, denk ik. Alleen hoe kom ik bij die bestanden?
    Hoe doe ik dit waar voer ik dat in?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.