8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Brokie

Standaard instellingen popscherm aanpassen.

Is het mogelijk om de standaard weergave van dit popup scherm aan te passen.

Het gaat mij dan vooral om de grote. Ik weet dat je die kunt aanpassen met de muis en die groter kan maken. Maar wat zou het fijn zijn als dat standaard al de voor mij gewenste grote heeft.

Vaak zijn de mapnamen in de linkerkolom nu maar ten dele te lezen.

Bijdrager
    KarelWillem

1 keer aanpassen zou moeten betekenen dat het daarna die maat en instelling blijft behouden.

Zoals dat al tientallen jaren zo is in macOS (/ Mac OS X).

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door KarelWillem.
    Inactief
    Anoniem

Ja. Behalve in macOS Big Sur uiteraard. ??‍♂️

Bijdrager
    KarelWillem

Ja zeg; dan moet je maar niet zo modern doen en gewoon lekker een paar systeemversies denken ‘het is wel goed zo’ (zoals ik; 10.14.6).

;)

Ik krijg steeds minder zin om die overstap te gaan doen.

Inactief
    Anoniem

Precies. Ik vind mijn 10.15.7 al op ’t randje..

Bijdrager
    computer space

Sterker nog, ik vind die nieuwe app-iconen zo gruwelijk lelijk, als een update zo’n Big-Sur icoon heeft draai ik m terug. Wordt echt tijd voor thema’s in OSX. En dan graag een fatsoenlijk NeXTstep thema bijleveren, dan kan die CandyCrushCrap die ze nu uitrollen netjes voorgeinstalleerd worden op MacBooks voor Hipstagrannies, en kunnen wij pro’s wat hoekiger/darkmode draaien.

Las wel een leuk artikel over de rondingen. Een Mac heeft blijkbaar geen standaard rondingen op de hoeken, maar een hele speciale zodat er geen harde contrastlijn ontstaat in de overgang van recht naar rond. Best wel cool. Alleen is het natuurlijk een tang op een varken om dat nu ook in je icoonsjablonen te doen, die krijgen nu op het rechte deel onnodige anti-aliasing.

Maar toch even on topic, bij sommige vensters wordt enkel bij option-sleep het formaat onthouden.

Bijdrager
    Matador

Vanuit welke app is dit?

Inactief
    Anoniem

Het is een standaard ‘Open bestand’ dialoogvenster zo te zien, dat staat los vanuit welke app het is. Bekende bug in Big Sur.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.