1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:

Bijdrager
    lengerke

Standaard iCloud Drive-mappen verwijderen

Vandaag ben ik bezig geweest met het herordenen van mijn bestanden.

Hoe was het op mijn Mac? Ik had DropBox van lang geleden waar ik nauwelijks meer wat mee deed / ik heb de Documenten-map en de Bureaublad-map in iCloud / ik had in iCloud Drive ook mappen en losse bestanden / in iCloud Drive stonden de standaard mappen voor Keynote, Numbers, Pages, enz. daar stond ook het een en ander in. Kortom overal wat.

Wat heb ik nu op mijn Mac? Ik heb nu iCloud Drive met daarin daarin 2 mappen: Bureaublad en Documenten. Dat is alles. Ik ben daar blij mee.

Hoe heb ik dat gedaan? Ik heb al de bestanden uit DropBox verplaatst naar de mappenstructuur die in Documenten staat. Ik heb DropBox verwijderd van mijn Mac. Ik heb alle standaard iCloud-Drive-mappen in de Finder toonbaar gemaakt door: Systeemvoorkeuren > iCloud > iCloud Drive > Opties > Keynote, Numbers, Pages, enz. vinkje gezet. Ik heb de gewone bestanden uit die mappen verplaatst naar de juiste mappenstructuur in Documenten en de alias-bestanden heb ik verwijderd. Daarna heb ik deze lege mappen weer ‘uitgezet’ in Systeemvoorkeuren > iCloud > iCloud Drive > Opties > Keynote, Numbers, Pages. Vinkje weg. Toe waren ze op de Mac in iCloud-Drive ook weg.

Het gaat me nu om wat er in http://www.icloud.com staat. Daar staat het zelfde als op mijn Mac, dus maar 2 gevulde, synchroniserende mappen: Bureaublad en Documenten, maar de andere mappen die het systeem er neer zet, Keynote, Numbers, Pages, Preview en Textedit, wil ik daar eigenlijk ook weg hebben. Dat kan, maar dan staat er: “Weet je zeker dat je Numbers wil verwijderen? De appbibliotheek wordt direct van iCloud Drive en van al je met iCloud verbonden apparaten.

Kan ik dat straffeloos doen?

Alvast dank!

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 maanden, 2 weken geleden door  lengerke.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.