5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Star65

Standaard herinneringstijd taken iCal

Weet iemand hoe ik de standaard herinneringstijd van taken in iCal kan instellen?
    Iedere keer als ik een nieuwe taak maak en herinneringstijd instel komt ie met “dag ervoor” om “23.45”
    Dat wil ik niet. Standaard weergave moet iets zijn van 15 minuten voor begin.

Voor zover ik kan vinden, zijn er geen instellingen voor taken.

Bijdrager
    thd

onder voorkeuren in iCal kun je aanvinken: Voeg standaard herinnering toe aan alle nieuwe activiteiten en uitnodigingen. Je kunt er vervolgens invullen hoeveel minuten vóór de begintijd.

Bijdrager
    Star65

Dat werkt dus niet (bij mij) :(
    Staat aangevinkt en toch als ik een nieuwe taak aanmaak staat er geen herinneringstijd. Als ik dan een herinnering instel komt iCal standaard met het verhaal “23.45” en “dag ervoor”

Bijdrager
    thd

ik zie dat je het hebt over een taak (command-K). Die tijd in de voorkeuren heeft alleen betrekking op nieuw aangemaakte activiteiten (command-N). Ik zie wat je bedoeld. bij mij is dat inderdaad ook het geval met taken. Je kunt die voorkeur alleen bij activiteiten in je agenda en niet bij algemene taken gebruiken.

Bijdrager
    Star65

Ja precies. Ik had het in eerste instantie wat beter moeten verwoorden, maar blijf het vreemd vinden dat ik hier ( [command] +K) geen instellingen voor heb.

Iemand misschien een oplossing?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.