5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Siri

Standaard gebruikersagent instellen in Safari

Hallo.
    Ik heb ooit hier een andere gebruikersagent ingesteld in Safari. Youtube wilde toen geen filmpjes spelen. Maar, als ik met deze gebruikersagent in mijn magister voor school kijk, werkt het niet. Het probleem van Youtube is ondertussen opgelost in Safari 5.0.4. Nu staat de gebruikersagent nog wel standaard op de zelf-aangemaakte van het draadje. Ik wil dus nu eigenlijk weer terug naar de standaard gebruikersagent van Safari 5.0.4 voor Mac.
    Weet iemand hoe ik dit moet doen?

Koen.

Bijdrager
    Thoomas

Ontwikkel > Gebruikersagent > Standaard

Als je het “Ontwikkel”-menu niet in de menubalk ziet, moet je dit menu eerst inschakelen via Safari > Voorkeuren > Geavanceerd > Ontwikkel-menu in menubalk tonen

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Gewoon even de toegevoegde string verwijderen.
    Wel vreemd dat Magister niet werkt. Met diezelfde UA kan ik wel in het Magister van mijn eigen school kijken (Magister versie 5.2.7)…
    @Thoomas
    Dat kan dus niet. Hij springt dan automatisch weer terug naar de aangepaste. Je moet dus echt die waarde uit de plist halen.

Bijdrager
    Siri

Maar, hoe haal ik die eruit?

En waarom staat dit draadje trouwens in iApps?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Gewoon weer dezelfde instructies volgen, maar dan de waarde verwijden i.p.v toevoegen:

Waffle op 18 februari 2011

Permanente oplossing gevonden:

1. Sluit Safari

2. Ga met de Finder naar ~/Bibliotheek/Preferences (~/Library/Preferences)

3. Open \’com.apple.Safari.plist\’ met een PLIST-editor of met Xcode 4.

4. Zoek naar \’CustomUserAgent\’ en voeg daarbij deze waarde in:

<br />
    Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS 10_6_6; nl-nl) AppleWebKit/6533.19.4 (KHTML, like Gecko) Version/5.0.3 Safari/6533.19.4<br />

? dat verwijder je nu dus

5. Sla de wijzigingen op en start Safari.

6. Geniet van YouTube!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.