9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    J00ST

standaard account inloggen -> geen internet

Ik heb mijn ouders een tijdje geleden overgehaald om ook een mac aan te schaffen ipv een nieuwe pc
    en sinds kort staat hier dan ook een prachtige 17″ iMac:D

Voor zowel mijn vader als moeder heb ik een aparte account aangemaakt, maar zodra ik beide accounts de admin rechten ontneem heb ik geen internet meer als ik ermee inlog.

Ik krijg de volgende melding:

Het zal dus wel aan airport liggen, maar hoe los ik dit op?
    Zodra ik mijn naam en wachtwoord invoer is het opgelost en is er dus wel een verbinding met internet.
    Ik kan ze natuurlijk beheerders rechten geven om het op te lossen, maar verstand van computers hebben ze totaal niet dus ik vertrouw ze voor geen cent:?

Bijdrager
    Bor

Kijk eens bij de account voorkeuren, als daar bij ouderlijk toezicht staat dat safari niet mag…

Bijdrager
    J00ST
    ”Bor”

Kijk eens bij de account voorkeuren, als daar bij ouderlijk toezicht staat dat safari niet mag…

Ouderlijk toezicht staat voor geen enkel programma ingeschakeld, maar dat kan het ook niet zijn neem ik aan. Als ik inlog op de account van mijn ouders krijg ik bovenstaand scherm te zien. Ik krijg dan alleen verbinding met Airport als ik mijn naam + wachtwoord invoer. Als ik het scherm weg klik blijft het airport tekentje rechtsbovenin “uitgegrijsd”

Bijdrager
    Bor

Ik snap het,, inderdaad vreemd. Dan zou ik het verder ook niet weten :O

Bijdrager
    J00ST

niemand? :cry:

Bijdrager
    michelvdb

Hoe is je Airport ingesteld? Je kunt die instelling aanpassen met /Programma’s/Hulpprogramma’s/AirPort-hulpprogramma.

Bijdrager
    J00ST
    ”michelvdb”

Hoe is je Airport ingesteld? Je kunt die instelling aanpassen met /Programma’s/Hulpprogramma’s/AirPort-hulpprogramma.

Ik dacht dat het aan ” maak gesloten netwerk aan” lag wat aangevinkt stond, maar dat is het iig niet.
    Verspreid ip-adressen staat niet aangevinkt… Misschien iets met toegangscontrole? Daar kan ik wat toevoegen, maar er wordt gevraagd om Airport ID en beschrijving, geen idee wat dat eerste zou moeten zijn…

Heb al vannalles geprobeerd maar zie onderhand door de bomen het bos niet meer.
    Blijf het vreemd vinden dat de iMac mijn Airport wel “ziet” als ik inlog als beheerder, en anders niet :?

Om te testen heb ik nog even een standaard account op mijn powerbook aangemaakt. Dat werkt, heb gewoon internetverbinding via airport…

Bijdrager
    michelvdb

Lees of download AirPort-netwerken opzetten. Daarin vind je (bijna) alles wat je moet weten.

Bijdrager
    J00ST
    ”michelvdb”

Lees of download AirPort-netwerken opzetten. Daarin vind je (bijna) alles wat je moet weten.

Bedankt, ga ik gelijk even doen 8)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.