8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ellerbroek

Stand-by functie MacBook werkt niet

Als ik mijn MacBook in de sluimerstand zet, werkt deze niet. De computer lijkt zich voor te bereiden op de sluimerstand (scherm wordt zwart), maar net op het moment dat de harde schijf uitgezet gaat worden springt hij weer aan. Dit gebeurt als ik hem handmatig in de sluimerstand zet, maar ook als ik het scherm dichtklap.

Ik heb bij mijn weten geen programma’s in de achtergrond lopen die de sluimerstand verhinderen. Is er een manier om hierachter te komen, of is er iemand die dit probleem herkent?

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    ellerbroek

Dank, als ik het systeemlog volg krijg ik om de 3 seconden de volgende mededeling:

AppleUSBHubPort: Port 1 of Hub at 0x7d000000 reported error 0xe00002ed while doing set feature (resetting port)

Er is dus iets mis met de USB-poort, maar ik heb geen apparaten erop aangesloten. Is er een manier om dit te verhelpen?

Bijdrager
    Martijn Snels

Terug naar de reseller…

Bijdrager
    ellerbroek

Okee, voor de volledigheid:

IOUSBWorkLoop::closeGate – interrupt Thread being held offUSB caused wake event (EHCI)

ZIjn er ook minder rigoureuze oplossingen?

Bijdrager
    Esquare

Je zou een SMC-reset kunnen proberen. Maar het zou ook een echt hardwareprobleem kunnen zijn (intern toetsenbord en stuurvlak zijn ook USB!).

Bijdrager
    ellerbroek

Heb gevonden dat het een Bluetooth-probleem is:

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5443059&tstart=0

en inderdaad, hij ontwaakt niet als BT uitstaat. Toch een raar probleem, dat zonder aanleiding is opgekomen.

Bijdrager
    oegemeister

tja… je bent niet de enige…. een veelvoorkomend probleem…. en er is een oplossing (als je buiten de garantie zit en een beetje handig bent)…. Het zit ‘m nl. in de kabel van het logic-board naar de BT-module… Die is brak…

1.
    Haal de BT-module uit je MB.
    http://www.ifixit.com/Guide/Mac/MacBook-Core-Duo/Bluetooth-Board/86/22/Page-1

2. De draad van de BT-module inpakken met alu-folie en daaroverheen keukenfolie(van dat plastic)…. en goed afplakken met plakband…

3. Spul weer installeren (de guide achterstevoren uitvoeren).

4. Het werkt weer. BT unavailable komt niet meer opzetten en je probleem is opgelost….

gr sjoerd

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.