9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    xvisx

Stalker

Nu ben ik niet zo’n hele grote gamefanaat, maar er is één spel wat ik zeker wil spelen: S.T.A.L.K.E.R., maar om alleen daar een pc voor aan te schaffen is wat overdreven, dus: weet iemand of dit spel ook voor de Mac komt (heb via goegel niks kunnen vinden) en zoja, wanneer?

Bijdrager
    TijhofGraphics

Ik ken het spel niet, maar wat ik wil weet is dat je
    (er van uitgaan de dat je een Intel-Mac hebt)
    via het gratis programma van Apple “BootCamp” je Mac kan opstarten in Windows.
    Je hebt dan NIET tergelijkertijd MacOSX aan waardoor je dus geen geheugen verliest aan OSX.
    Je hebt dan NIET Windows geemuleerd waardoor veel sterke applicaties(zoals Games en Grafische aplicaties) NIET traag en lelijk doen.

Je hebt dan een Mac die op dat moment volledig native Windows draait waar je op volledige capaciteit goed kan gamen.

Benodigheden:
    – Een Intel Mac
    – Mac OS X 10.4 Tiger

– BootCamp van Apple
    – Een officiële installatie CD-ROM van Windows XP
    – Een officiële installatie CD-ROM van een Windows-spelletje

Bijdrager
    KingAchille

Alle info over Boot Camp vind je hier
    Mvg,

Bijdrager
    xvisx

Ik ben bekend met Bootkamp, maar ik ben natuurlijk niet voor niets overgestapt naar een Mac… Bootkamp beschouw ik als allerlaatste optie, als ik zeker weet dat S.T.A.L.K.E.R. niet verschijnt op de Mac. En ik kan maar niet vinden of dat nu wel of niet gaat gebeuren.

Bijdrager
    KingAchille

Zoek hier eens op…

Met Parallels/ of CrossOver moet het ook wel lukken denk ik!
    Mvg,

Bijdrager
    shadowspy

Het lijkt me niet dat Stalker nog op de mac gaat verschijnen. Probeer een programma zoals crossover. Op stalker voor de mac hoef je niet te wachten.

Bijdrager
    KingAchille

Inderdaad…
    Mvg,

Bijdrager
    mvdenberg
    ”xvisx”

Ik ben bekend met Bootkamp, maar ik ben natuurlijk niet voor niets overgestapt naar een Mac… Bootkamp beschouw ik als allerlaatste optie, als ik zeker weet dat S.T.A.L.K.E.R. niet verschijnt op de Mac. En ik kan maar niet vinden of dat nu wel of niet gaat gebeuren.

Ja??? Dus? Wat wil je nou? Geen Windows draaien omdat je een mac hebt? Maar wel Windows games willen spelen? Beetje vaag. En dat terwijl je zelf zegt al bekend te zijn met Bootcamp.

Neem contact op met de software makers van het spel, en vraag ze of er ooit een mac versie uitkomt. En tot die tijd zul je toch echt iets met deze tips moeten doen, als je het spel wil spelen op je mac.

Bijdrager
    xvisx
    ”mvdenberg”

Ja??? Dus? Wat wil je nou? Geen Windows draaien omdat je een mac hebt? Maar wel Windows games willen spelen? Beetje vaag.

Niks vaag. Zoals ik al schreef beschouw ik Bootcamp als laatste optie, omdat ik voor één spel geen Windows-licentie ga aanschaffen (voor de rest heb ik geen behoefte aan andere Windows-only programma’s), en dus nergens staat dat ik helemaal geen Windows wil draaien op m’n Mac.

Mijn vraag was dus ook of het überhaupt alleen een Windowsspel was, begrijpend lezen blijkt wederom een hele kunst te zijn voor sommigen. :?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.