17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Gendt

Staingate

Beste lezers,

Naar aanleiding van mijn laatste topic heb ik nog een belangrijke vraag: Staingate.. komt dit ook voor bij de 2015 15” macbooks in 2017?

Groet,

Bijdrager
    koen

Wat is Staingate ?

Bijdrager
    Shmoo

Dat koffiekringen (mok) in de unibody trekken en je ze nooit meer wegkrijgt. ☕️

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 4 weken geleden door  Shmoo.

Moderator
    Night

En na Schmoo het zinnige antwoord: Staingate is het loslaten van de topcoating van MB displays.

Zie ook het OMT artikel dat hier eerder aan is geweid:

Nieuwe schermen voor ‘Staingate’-MacBooks

Bijdrager
    Q-collective

Staingate is inderdaad een domme term voor het coating probleem op de displays…

Dit coating probleem komt inderdaad ook voor bij 2015 modellen.

Bijdrager
    Gendt

Ja de coating schijnt dus los te laten… dit is best een probleem omdat ze in apple stores erg moeilijk doen om het te repareren. Zou het bij de in 2017 geproduceerde 2015 macbooks nog zo zijn?

Bijdrager
    Q-collective
    Gendt op 22 november 2017

Zou het bij de in 2017 geproduceerde 2015 macbooks nog zo zijn?

Ik kom inderdaad al verschillende voorbeelden tegen waarbij 2016 en 2017 modellen dit ook hebben ja. Je zou denken dat Apple zoiets met een redesign oplost, maar niet dus.

Bijdrager
    Niels

Je hebt tot 3 jaar na aankoop recht op gratis reparatie. Als je dus nu een 2015 model koopt heb je tot 2020 recht op het reparatieprogramma.

Bijdrager
    Gendt

bij het nieuwe 2017 model? Ik dacht dat daar al een nieuw scherm in zat.. het is toch best lastig om zo een keuze te maken tussen de 215 15″ en 2017 13″… het is veel geld en je wilt dat het goed is.

Bijdrager
    Q-collective
    NielsDam op 22 november 2017

Je hebt tot 3 jaar na aankoop recht op gratis reparatie. Als je dus nu een 2015 model koopt heb je tot 2020 recht op het reparatieprogramma.

Inmiddels alweer vier jaar.

bij het nieuwe 2017 model? Ik dacht dat daar al een nieuw scherm in zat.. het is toch best lastig om zo een keuze te maken tussen de 215 15″ en 2017 13″… het is veel geld en je wilt dat het goed is.

In m’n bovenstaande link staan ook 2016 en 2017 modellen.

Bijdrager
    Gendt

Ja dat is echt vervelend. Ik schaf de laptop zakelijk aan binnen het bedrijf van mijn vader. Ik hoordr dat ze zakelijk erg moeilijk doen met garantie

Bijdrager
    Q-collective

Ja dat is echt vervelend. Ik schaf de laptop zakelijk aan binnen het bedrijf van mijn vader. Ik hoordr dat ze zakelijk erg moeilijk doen met garantie

Zakelijke aankopen hebben inderdaad geen consumentenrecht garantie. Wellicht toch maar particulier doen?

Bijdrager
    Gendt

Dan misschien toch maar een dell xps haha ?, en ik vind het apple ecosysteem nog zo fijn qerlen

Bijdrager
    Q-collective

Dan misschien toch maar een dell xps haha ?, en ik vind het apple ecosysteem nog zo fijn qerlen

Just to be clear: ook bij Dell hebben zakelijke aankopen geen consumentenrecht garantie. Dit is een stukje wetgeving. Natuurlijk liggen de prijzen op een ander niveau. De XPS developer edition met Ubuntu erop is best een mooi apparaat.

Bijdrager
    McPim

Je gaat toch niet niet een MacBook kopen vanwege een kleine kans op een probleem dat vooral in 2013 voorkwam, door Apple wordt onderkend en gewoon gerepareerd zal worden mocht het zich voordoen? Ook zakelijk, want het is een vervangingsprogramma dat buiten de normale garantieregeling valt.

Volgens mij twijfel je al maanden, misschien geeft die Dell je eindelijk rust.. Niet googelen want dan ga je weer twijfelen :-P:lol:

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 3 weken geleden door  McPim.

Bijdrager
    joren-e

Beste,

Ook mijn MacBook Pro 15 inch mid 2014 heeft flink last van dit probleem. Is het momenteel nog mogelijk om het scherm gratis door Apple te laten vervangen?

Moderator
    Night

Er is iets mis gegaan met het uploaden van je afbeelding. Misschien dat je het even opnieuw kan proberen?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.